تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۲۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عوامل اثرگذار بر رونق تولید از نگاه وزیر اقتصاد

می متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی بر نقش بیمه، بانک و گمرک برای «رونق تولید» و تحقق شعار امسال تاکید کرد و تمدید معافیت مالیاتی شرکت های بورسی را نیز در این زمینه موثر دانست.
عوامل اثرگذار بر رونق تولید از نگاه وزیر اقتصاد

به گزارش می متالز به نقل از تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار، فرهاد دژپسند گفت: انتظار می رود در سال 98 با تقویت بنیان ها و بهبود فضای کسب و کار تولید در داخل رونق بیشتری پیدا کند که افزایش عرضه را نیز به دنبال داشته باشد و زمینه ای برای افزایش اشتغال فراهم شود.
وی ادامه داد: گمرک ها در تسهیل روند کسب و کار تاثیرگذارند؛ به عنوان مثال با ایجاد تسهیلات برای ورود قطعات یدکی و مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و صادرات غیرنفتی کمک شایانی به تولید می کنند.
دژپسند نقش بیمه و بانک را در 'رونق تولید' یادآوری کرد و افزود: این دو نهاد باید به شدت فضا را مناسب کنند تا یک فعال اقتصادی با سهولت بیشتری وارد عمل شود و از طریق اخذ تسهیلات از نظام بانکی و ایجاد اطمینان نسبت به بیمه شدن در روند بهبود تولید گام بردارد.
این مسوول اقدام سریع شرکت های بیمه در پرداخت خسارت را از دیگر واجبات سال جدید دانست و گفت: مباحث نظام مالیاتی باید با اصلاح روندها، به تسهیل فرایند کمک کند.
دژپسند ادامه داد: اگر فعال اقتصادی احساس کند مودیان مالیاتی و خوش حساب از مزایایی برخوردار می شوند، کمک می کند تا این فعالیت ها افزایش یابد.



** درخواست تمدید معافیت مالیاتی شرکت های بورسی 


وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در شورایعالی هماهنگی اقتصادی برای معافیت مالیاتی شرکت های بورسی درخواست تمدید کرده ایم و امیدواریم به تایید شورا برسد تا به رونق تولید کمک کند.
دژپسند سرمایه گذاری خارجی را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و ابراز امیدواری کرد «امسال بتوانیم با برنامه های طراحی شده میزان سرمایه خارجی بیشتری جذب کنیم و به عنوان امری زیر بنایی و محتوایی بهبود فضای کسب و کار را در پیش داشته باشیم».
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.
بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند. 
امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد