تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۲۳۷۷۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
طاهری:

باید واردات لوازم خانگی با سیاست ایجاد رقابت انجام شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر سیاست واردات لوازم خانگی هوشمندانه و با بررسی درست انجام شود از رانت جلوگیری شده و رقابت ایجاد می‌شود از سوی دیگر نیاز مصرف‌کننده نیز برطرف خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباره اظهارات وزیر صمت درخصوص آزادسازی واردات لوازم خانگی، گفت: در فرمول‌هایی که به صورت صفر و یک نگاه شود، موفقیت حاصل نمی‌شود به این معنا که ممنوعیت واردات و صادرات در هیچ دوره زمانی مناسب نیست و باید از ابزار تعرفه استفاده کرد به طور مثال اگر پیاز در کشور کم باشد نباید صادرات آن را ممنوع کنیم، زیرا بازار‌های بین المللی را از دست می‌دهیم، در این شرایط باید تعرفه صادرات را افزایش دهیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان واردات و صادرات باید با ابزار تعرفه از تولید داخل حمایت کنیم، سیاست صفر و یک معمولا منجر به رانت می‌شود و عملا مصرف‌کننده و مردم آسیب می‌بینند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اگر سیاست واردات لوازم خانگی هوشمندانه و با بررسی درست انجام شود از رانت جلوگیری شده و رقابت ایجاد می‌شود از سوی دیگر نیاز مصرف‌کننده نیز برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای مجلس (خانه ملت)

عناوین برگزیده