تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۲۳۷۹۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت

عرضه گسترده محصولات خودروسازان از ۲۶ اسفندماه آغاز می‌شود

‌می‌متالز - طرح عرضه بزرگ خودرو که قرار بود از روز‌های ابتدایی هفته جاری آغاز شود، با اعلام رسمی وزارت صمت از روز ۲۶ اسفندماه به صورت جدی آغاز خواهد شد

به گزارش می‌متالز، درحالی زمان قطعی آغاز طرح عرضه بزرگ خودرو اعلام شده است که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار مزایای رقابتی ممکن این طرح، ایجاد تعهدات سنگین برای خودروسازان دولتی و همچنین خصوصی آن‌ها را از اهداف توسعه‌ای همچون ایجاد تنوع سبد محصولات و افزایش میزان داخلی‌سازی دور خواهد کرد. حال باید در انتظار اعلام سازوکار تعیین اولویت‌ها و زمان‌بندی انجام تعهدات خودروسازان باقی ماند هرچند به نظر می‌رسد این بخش از طرح جزو پرچالش‌ترین قسمت‌های طرح عرضه بزرگ باشد.

در ادامه عبدالله توکلی‌لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت به بیان نظرات خود می‌پردازد.

آیا زمان قطعی عرضه گسترده خودرو مشخص شده است؟

طرح عرضه بزرگ خودرو که قرار بود از روز‌های ابتدایی هفته جاری آغاز شود، با اعلام رسمی وزارت صمت از روز ۲۶ اسفندماه به صورت جدی آغاز خواهد شد و متقاضیان واجد شرایطی که نسبت‌به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام کرده‌اند، می‌توانند از روز جمعه ۲۶ تا ۲۸‌اسفندماه نسبت‌به ثبت‌نام اولیه به منظور قرارگیری در فهرست نوبت‌دهی خودرو‌های داخلی اقدام کنند.

مبلغ پیش‌ثبت‌نام برای خودرو‌های عرضه‌شده چه میزان خواهد بود؟

براساس اطلاعیه صادرشده ازسوی وزارت صمت موجودی لازم برای انجام ثبت‌نام در فهرست نوبت‌دهی همه خودرو‌های داخلی صدمیلیون تومان بوده و این وجه اعتبار لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی یا به عبارتی تا پایان فروردین‌ماه در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد و انصراف از حساب وکالتی یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی و از فهرست انتظار حذف می‌شود.

چه زمانی متقاضیان برای نوبت تحویل محصولات خودروسازان فراخوان خواهند شد؟

بر مبنای برنامه تولید خودروسازان و تثبیت جریان تولید، از فروردین سال آینده نوبت تحویل خودرو به همه متقاضیان، اعلام خواهد شد و از آن پس، بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، متقاضیان می‌توانند نسبت‌به قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کنند. این مدل برگرفته از الگویی موفق در برخی کشورهاست.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده