تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۲۳۹۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در همایش مدیران ایمیدرو اعلام شد:

مقدمعلی: نیازمند بنگاه‌های بزرگ صنعتی نوآور هستیم/ الزام اجرای آیین‌نامه مانع‌زدایی صنعت برق در بخش معدن و صنایع معدنی

‌می‌متالز - معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی اعلام کرد: برای جهش در توسعه؛ نیازمند ایجاد بنگاه‌های بزرگ صنعتی نوآور هستیم.

به گزارش می‌متالز، حسام مقدمعلی که در همایش مدیران ایمیدرو سخن می‌گفت، افزود: با ایجاد و حمایت از بنگاه‌های بزرگ؛ شاهد مزیت‌های اقتصادی، افزایش بهره وری، اشتغالزایی پایدار و... خواهیم بود.

وی گفت: لزوم تدوین برنامه‌هایی در جهت تقویت و توسعه بیشتر فعالیت‌های معدنی با حضور حداکثر عناصر فعال در حوزه‌های مرتبط معدن و صنایع معدنی؛ باید به عنوان یک راهبرد در توسعه مورد توجه قرار بگیرد. مقدمعلی افزود: تحقق این مهم مستلزم این است که در حوزه معدن و صنایع معدنی به دنبال سیاست‌های مشارکتی باشیم.

عوامل موثر در افزایش تاب آوری بخش معدن

وی در تشریح عوامل موثر در افزایش تاب آوری در حال و آینده این حوزه گفت: حمایت بنگاه‌های بزرگ از سوی دولت، اجرای سیاست‌های مشارکتی و هم‌افزا، بومی‌سازی متمرکز، مشارکت در زیرساخت‌ها، پویایی آموزش و... در این راستا مورد اهمیت است.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌ها و تهدید‌های حوزه معدن و صنایع معدنی، عنوان کرد: تغییرات مدیریتی، محدودیت‌های مقررات بین‌المللی، برخی دستور‌العمل‌های حوزه معدن و بحران انرژی از مشکلات این بخش است.

وی افزود: در این زمینه آیین‌نامه مانع‌زدایی صنعت برق بخشی از مشکلات را حل کرده است که باید به دنبال الزام اجرای آن باشیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده