تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۲۴۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد:

تشکیل ۱۴۱ پرونده قاچاق در حوزه انبار‌های کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه ۱۴۱ پرونده قاچاق در حوزه انبار‌های استان تشکیل شده، گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۹ میلیارد ریال بوده که ۱۷۵ درصد از لحاظ ریالی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: بر اساس ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، اداره کل صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه‌اندازی و نظارت بر سامانه جامع انبار‌ها است که این سامانه در ذیل سامانه جامع تجارت راه‌اندازی و با هماهنگی دبیرخانه قاچاق کالا و ارز استان بر نحوه عملکرد این انبار‌ها نظارت می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ۴ هزار و ۴۸۴ مورد انبار در حوزه کالا‌های کشاورزی، صنعتی و دیگر کالا‌ها در بستر سامانه جامع انبار‌های اداره کل صمت، در کردستان ثبت شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، بازرسی‌های موردی از انبار‌های ثبت شده در سامانه جامع تجارت صورت گرفته و همچنین برخی از این انبار‌ها نیز به صورت هوشمند انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بازرسی موردی ۵۸ درصد نسبت به ۷ ماهه سال گذشته رشد داشته ایم، ادامه داد: در حوزه تشکیل پرونده تخلفات قاچاق کالا و ارز مرتبط با انبار‌های ثبت شده، در تعداد پرونده‌ها ۱۳ درصد رشد داشته ایم.

خلیقی یادآور شد: در این مدت ۱۴۱ پرونده قاچاق کالا و ارز در حوزه بازرسی از انبار‌های کردستان تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۹ میلیارد ریال است و ۱۷۵ درصد از لحاظ ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی همچنین گفت: در این مورد هم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیر ربط و دستگاه‌های کاشف گشت‌های مشترکی را داشته‌ایم که ۶۶ مورد گشت مشترک برگزار شده و ۱۴ پرونده به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده