تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۶۱۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازان ظرفیت ذخیره فولاد در کارخانه ندارند

‌می‌متالز - مدیرعامل ذوب آهن اردبیل گفت: با توجه به وضعیت و شرایط کارخانه‌های فولادی، امکان ذخیره‌سازی گاز با مخازن در این کارخانجات وجود ندارد؛ چرا که در اصل ظرفیت کافی برای این کار نداریم.

به گزارش می‌متالز، تقی بهرامی در رابطه با وضعیت گاز فولادی‌ها در زمستان اظهار کرد: تا امروز ابلاغیه‌ای در این خصوص از طرف دولت به کارخانجات اعلام نشده است. در چنین شرایطی دولت نسبت به راهکار‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و درازمدت بخش خصوصی برای کنترل بحران گاز نباید بی‌توجه باشد و باید برای این مشکلات یک الگوی مصرف به ازای هر فرد تعیین کند.

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی توسط بخش خانگی، افزود: با صرفه جویی، صنعت تولید کشور که مولد اقتصاد پایدار و فراهم کردن داد و ستد در دنیا است، تعطیل نخواهد شد. در حال حاضر ما ۳ برابر نیاز واقعی، گاز مصرف می‌کنیم که اگر شهروندی بتواند بر مبنای الگوی واقعی مصرف را کاهش دهد، می‌تواند هزینه این کاهش مصرف را مستقیم از صنعت‌گر دریافت کند و البته در چنین شرایطی علاوه بر ایجاد درآمد، تولید نیز متوقف نمی‌شود.

کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: در واقع کمبود انرژی شرایط را برای فولادسازان سخت کرده و این مساله مشکلاتی را برای صنعت فولاد کشور به وجود آورده که هم اکنون فشار زیادی بر واحد‌های فولادی کشور تحمیل می‌کند.

بهرامی در پایان با بیان اینکه احتمالاً قطعی گاز نسبت به سال گذشته در صنایع افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت و شرایط کارخانه‌های فولادی، امکان ذخیره‌سازی گاز با مخازن در این کارخانجات وجود ندارد؛ چرا که در اصل ظرفیت کافی برای این کار نداریم. به همین دلیل، می‌توان گفت بعید به نظر می‌رسد این اتفاق عملی شود و در واقع شدنی نیست.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده