تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۶۲۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان عمومی و انقلاب گرمسار:

ورود گردشگران به معادن نمک گرمسار ساماندهی شوند

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب گرمسار بابیان اینکه معادن نمک گرمسار می‌توانند به ظرفیت خوبی برای جذب توریست تبدیل شوند، گفت: ورود گردشگران غیر مجاز معادن گرمسار ساماندهی شوند.

به گزارش می‌متالز، وحید محمدی غروب دوشنبه در بازدید از معادن فعال نمک و مواد معدنی گرمسار ضمن بیان اینکه طرح پایش معادن این شهرستان یک ضرورت مهم است، ابراز داشت: یکی از اهداف مهم این طرح، ثبت رسمی معادن و ایجاد محیط امن برای کار کارگران است.

وی ضمن بیان اینکه پایش و ساماندهی معادن فعال در قالب طرح مشترک قوه قضائیه و وزارتخانه‌های صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود، افزود: رویکرد اصلی این طرح رعایت اصول ایمنی در معادن نمک و مواد معدنی گرمسار است.

دادستان عمومی و انقلاب گرمسار بابیان اینکه استفاده نکردن از اتباع غیر مجاز به عنوان کارگر در معادن طی این طرح پیگیری می‌شود، ابراز داشت: تمرکز دیگر این طرح بر ایجاد هماهنگی‌های لازم برای به‌کارگیری افراد مجاز در این نوع محیط‌های کارگری است.

محمدی بابیان اینکه معادن نمک گرمسار ظرفیت خوبی برای پذیرش و جذب گردشگران و توریست‌ها هستند، تصریح کرد: در این بین باید تور‌ها و گردشگران غیر مجاز نیز کنترل شود که دیگر اهداف طرح نیز تمرکز بر روی این مقوله است.

وی افزود: طرح ساماندهی گردشگری معادن یک ضرورت انکار ناپذیر است که اجرای معابر ایست و بازرسی در مبادی ورودی معادن در این راستا پیشنهاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده