تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۲۶۴۸۸
سرویس خبر : انرژی
در راستای پیگیری مصوبات وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان گیلان؛

راه‌اندازی فاز نخست بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان در آینده‌ای نزدیک

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت در سفر به استان گیلان که در راستای پیگیری مصوبات جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان این استان صورت گرفت، از راه‌اندازی فاز نخست بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که در راستای پیگیری مصوبات جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان گیلان (مهرماه امسال)، روز چهارشنبه به این استان سفر کرد، طی بازدید از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی لوشان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مجموعه تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان در دو فاز در حال بهسازی و ساماندهی است.

وی با اشاره به آلایندگی وسیع یک شرکت تولید الکل در شهرک صنعتی، افزود: آلایندگی وسیع یک شرکت تولید الکل تصفیه خانه شهرک صنعتی را در بازه زمانی از مدار خارج کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با تاکید بر سرعت بخشی اجرای پروژه تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان بیان کرد: فاز اول بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه لوشان پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای اجرای بهسازی و سازماندهی تصفیه خانه لوشان اضافه کرد: فاز دوم این مجموعه با ۳۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است و طبق تعهدات باید سال مرداد سال آینده تکمیل شود.

مقیمی با تاکید بر برخورد جدی با واحد‌های آلاینده افزود: از ورود پساب واحد‌های آلاینده به تصفیه خانه‌ها جلوگیری می‌شود.

گفتنی است که مدول اول تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان مورد بهره برداری قرار گرفته و مدول دوم این نصفیه خانه در حال ساخت است و سرمایه گذاری کل پروژه ۶۰ میلیارد تومان است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده