تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۲۶۶۳۵

خرید تجهیزات استراتژیک بندری برای طرح توسعه بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران

‌می‌متالز - مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از خرید ۱۲ دستگاه استراتژیک "گنتری‌کرین" برای توسعه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسین عباس‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که بندر شهید رجایی بندری است که ریل‌پایه است و ریل در مناطق عملیاتی و برخی اسکله‌ها کشیده شده است، اظهار کرد: هماهنگی و همکاری سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اهداف توسعه دریامحور وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که توسعه باید به‌صورت همگن باشد، افزود: اگر در بخشی حمل‌ونقل دریایی توسعه به‌شدت در جال پیگیری است باید در کنار این اقدامات سایر مد‌های حمل‌ونقل توسعه یابد.

وی با یادآوری این‌که دولت توسعه را شروع کرده است، افزود: بخش ریلی مقداری در حال تقویت است و اگر سهم بار ریلی از حمل‌ونقل افزایش یابد شاهد تحول ترانزیت و تخلیه و بارگیری از بابت خروج کالا خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خرید تجهیزات استراتژیک برای بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: در زمان حاضر ظرفیت عملیات کانتینری بندر شهید رجایی ۶ میلیون TEU است که از حدود ۲.۱ میلیون TEU استفاده می‌شود.

عباس‌نژاد افزود: برای خرید ۱۲ (گنتی‌گرین) جرثقیل دروازه‌ای برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۱۰ دستگاه در فاز ۳ و دو دستگاه نیز برای در تکمیل ترمینال ۲ شهید بندر رجایی است.

وی ارزش هرکدام از این دستگاه‌ها را حدود ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد (مجموعا حدود ۲۴۰ میلیون دلار) و با بیان این‌که نمی‌دانم این تجهیزات از کجا خریداری شده است، اضافه کرد: ستاد سازمان بنادر و دریانوردی این موضوع را پیگیری می‌کند و مطمئن باشید از برند‌های معتبر خریداری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده