تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۲۷۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک فعال معدنی:

اثر خودتحریمی‌های داخلی از تحریم بیشتر است/ رشد هزینه حمل با قانون جدید

می متالز - یک فعال معدنی گفت: مشکل اصلی معدن، تحریم نیست بلکه خود تحریمی است و صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض، مشکلات گمرکی و موارد مشابه آن باعث شده تا فرآیند واردات تجهیزات معدنی و صدور محصولات آن دچار چالش‌های جدی شود.
اثر خودتحریمی‌های داخلی از تحریم بیشتر است/ رشد هزینه حمل با قانون جدید

به گزارش می متالز، علی خیراللهی در خصوص مشکلات موجود در بخش معادن استان اصفهان اظهار کرد: عدم آشنایی صاحبان معادن و فعالان حاضر در این بخش از اقتصاد با قوانین روز و عدم هماهنگی آن‌ها با دستگاه‌های دولتی و متولیان بخش معدن بزرگ‌ترین معضل معدن استان اصفهان است.

این فعال حوزه معدن متذکر شد: از این رو، تشکل‌های معدنی باید تمرکز خود را بر رفع این چالش‌ها گذاشته و بر آموزش معدن داران تأکید بورزند.

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به بخش معدن اعلام داشت: در حال حاضر بخش معدن برای دولت از اهمیت خاصی برخوردار نبوده و توجه دولت به آن نسبت به سایر بخش‌ها بسیار پایین است.

خیراللهی ادامه داد: اینکه فعالان بخش از هماهنگی و اتحاد لازم برای پیگیری مشکلات خود برخوردار نیستند باعث شده که دولت نیز برای این بخش اهمیتی قائل نشود و این در حالی است که در وضعیت تحریم نفتی، بخش معدن می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور فراهم کند.

وی مشکلات حمل‌ونقل را چالش اصلی بخش معدن عنوان کرد و گفت: خطوط ریلی کشور توانایی جابجایی محصولات معدنی را به طور کامل نداشته و این کار با کامیون انجام می‌شود که مباحثی چون قانون محاسبه هزینه حمل بر حسب تن بر کیلومتر باعث بروز مشکلاتی برای معدن داران و افزایش هزینه‌های آن‌ها شده است.

این فعال معدنی در خصوص مشکلات تحریم نیز متذکر شد: مشکل اصلی معدن، تحریم نیست بلکه خود تحریمی است و صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض، مشکلات گمرکی و موارد مشابه آن باعث شده تا فرآیند واردات تجهیزات معدنی و صدور محصولات آن دچار چالش‌های جدی شود.

عناوین برگزیده