تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۲۷۶۶۶
سرویس خبر : اجتماعی
زندیان:

بازنشستگان امکان دریافت مزایا را ندارند/ درصد افزایش حقوق‌ها با تورم تطابقی ندارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید به این نکته توجه داشت بازنشستگان امکان دریافت مزایای مانند کارانه، «پاداش حقوق»، «اضافه کار» و «حق ماموریت» را ندارند که این مسئله به کاهش شدید دریافتی آن‌ها منجر شده این در حالی است که انتظارات خانواده از آن‌ها بیشتر شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زندیان، با اشاره به مشکلات معیشتی کارمندان، کارگران و بازنشستگان، گفت: بازنشستگان از جمله اقشار مهم جامعه قلمداد شده و ۳۰ سال از عمر خود را برای خدمت رسانی به کشور به کار گرفته‌اند لذا موضوعات معیشتی این قشر باید به درستی محاسبه و مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم «بیجار گروس» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۳ و توجه به امور بازنشستگان در سال آینده، تاکید کرد: البته درست است که حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده افزایشی داشته، ولی این افزایش حقوق با تورم موجود مطابقتی ندارد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که این قشر دیگر مزایای مانند «پاداش حقوق»، «اضافه کار» و «حق ماموریت» دریافت نمی‌کنند که این مساله به کاهش شدید دریافتی آن‌ها منجر شده این در حالی است که انتظارات خانواده از آن‌ها بیشتر شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنشستگان عمدتا از یک منبع حقوقی ارتزاق می‌کنند، بیان کرد: همچنین از لحاظ سنتی، وقتی یک فرد بازنشسته می‌شود، به تعداد افراد خانواده اش افزوده شده و حقوق‌ها باید به اندازه‌ای باشد که کفاف امور معیشتی بازنشسته را بدهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های زندگی بازنشستگان در شرایط فعلی بالا رفته است، تصریح کرد: البته بازنشستگان در کنار هزینه‌های معیشتی با هزینه‌های درمانی خود نیز مواجه هستند که مجموع این هزینه‌ها، معیشت بازنشستگان را دچار مشکل کرده و حتما باید در بودجه سال آینده به افزایش حقوق بازنشستگان به درستی توجه شود.

نرخ تورم ملاک افزایش حقوق‌ها باشد

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به حقوق کارمندان و کارگران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: کارمندان و کارگران هم از جمله اقشار زحمت کش جامعه بوده و مشکلات معیشتی این بخش هم در سال‌های اخیر و به دلیل افزایش نرخ تورم رو به رشد بوده است که ضرورت دارد تا هر گونه افزایش حقوق در سال آینده برای این بخش، با نرخ تورم موجود همخوانی داشته باشد و تلاش خواهد شد به این موارد رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده