تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۲۷۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان:

442 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید پرداخت شد

می متالز - فرهاد دلق پوش از پرداخت 442 میلیارد تومان تسهیلات در قالب کارگروه رفع موانع و رونق تولید خبرداد.
442 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید پرداخت شد

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون پس از ابلاغ اعتبار 1200 میلیارد تومانی تسهیلات به بخش تولید اعم از صنعت، کشاورزی و گردشگری در گیلان، تاکنون 759 فقره در مجموع تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام آمادگی کرد: در سال رونق تولید کلیه واحدهای تولیدی که نیاز به بهره برداری تسهیلات رونق تولید دارند می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام و سایر اقدمات را انجام دهند تا در اولین فرصت ممکن اقدام لازم صورت پذیرد.

دلق پوش بازپرداخت تسهیلات سرمایه درگردش را 2 ساله عنوان و تشریح کرد: این تسهیلات برای تامین مواد اولیه و رفع کمبود نقدینگی اعطاء می شود البته تسهیلات سرمایه ثابت با مدت بازپرداخت 3 تا 5 ساله برای واحدهای نیمه تمام می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین به پرداخت تسهیلات دریافت بند الف تبصره 18 قانون بودجه اشاره و تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صمت برای افزایش تولید و اشتغال در بنگاههای اقتصادی و تکمیل طرحهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 60 درصد تسهیلات ویژه ای جهت بازسازی ،نوسازی و سرمایه در گردش تخصیص یافته است.

وی اولویت اصلی پرداخت این تسهیلات را با متقاضیانی دانست که عمدتاً مشکل نقدینگی در حوزه تولید دارند و ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی دارای دانش فنی، توان مدیریت و بازار و ظرفیت تولید هستند و با اخذ این تسهیلات می توانند نسبت به راه اندازی سریع یا نوسازی و بازسازی اقدام نمایند و موجبات رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم نمایند.

عناوین برگزیده