تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۳۲۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون آموزش و پژوهش و فناوری برگزار شد:

اولین نشست مدیران آموزش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور در سال 98

میم تالز - اولین نشست مدیران آموزش سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان های کشور در سال ۹۸ با حضور معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.
اولین نشست مدیران آموزش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور در سال 98

به گزارش می متالز، اولین نشست مدیران آموزش سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان های کشور در سال ۹۸ با هدف بررسی عملکرد سال 97 و معرفی برنامه های سال 98 معاونت آموزش، پژوهش وفناوری با حضور قبادیان معاون آموزش پژوهش و فناوری، مدیران و روسای آموزش سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان های کشوربرگزار شد.

در ابتدای این نشست قبادیان ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق سیل زده با اشاره به بازدید اخیر خود از مناطق سیل زده استان لرستان و ضایعات و خسارات گسترده این حادثه گفت : مروری برحوادث و ضایعات ناشی از سیل اخیر حاکی از ان است که بسیاری از اقدامات و تصمیمات در زمینه ساخت و ساز و جانمایی صنایع و ابنیه و پل‌ها بر مبنای اصول علمی نبوده است و شاید بیش از ۹۵ درصد از خساراتی که از سیل به این مناطق وارد شده است حاصل همین تصمیمات غیرعلمی و بی‌تدبیری‌ها بوده است.

وی افزود : متاسفانه در بسیاری از موضوعات تخصصی نیز علمی کار نشده است وتا زمانی که نگاه علمی به مسائل و مشکلات نداشته باشیم نمی توانیم توقع پیشرفت و توسعه را داشته باشیم.
قبادیان با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی برای فائق آمدن بر مشکلات و به نتیجه رساندن برنامه های در دست اقدام و همچنین برنامه های سال 98 گفت : در سال جدید ضمن پیگیری و اجرای دقیق برنامه های در دست اقدام، سه طرح جدید و مهم را در برنامه داریم ،طرح تاپ یا طرح توسعه تولید و اشتغال پایدار که بهبود رابطه صنعت و دانشگاه، اشتغال پایدار و توانمند سازی تولید را دنبال می کند و با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال گذشته سامانه ان رونمایی شد ،باید به دنبال آن وارد فاز اجرایی شویم و به بهترین نحو برای به کارگیری افراد در این طرح برنامه ریزی کنیم.

وی از موضوع انقلاب صنعتی چهارم بعنوان دومین برنامه مهم و در دست اقدام نام برد و افزود : انقلاب صنعتی چهارم که دنیا بسرعت آن را دنبال می کند و بنظر میرسد که عدم توجه به ان بسیاری از اقتصادها و حتی حکومت ها را دچار معضل و حتی نابودی خواهد کرد یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال ۹۸ خواهد بود و باید به این موضوع به عنوان یک مسئله بسیار مهم توجه کرد .

قبادیان همچنین از موضوع بهره وری بعنوان سومین برنامه مهم و در دست اقدام نام برد و افزود : متاسفانه در مقوله بهره وری تاکنون قصور زیادی داشته ایم و علیرغم توانایی های بالای کشور، کم کاری و کوتاهی زیادی در این زمینه داشتیم و مدیریت درستی اعمال نکرده ایم و امیدوارم با همیاری، همکاری و همدلی و دست در دست هم بتوانیم این برنامه ها را به نحو مطلوب به ثمر برسانیم و انشاله در پایان سال ارزیابی خوبی از اقدامات سازمان های صنعت،معدن وتجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان های کشور درخصوص این برنامه ها داشته باشیم.

بنابر این گزارش، در بخش نخست این نشست پس از تبیین اهداف و کلیات طرح تاپ بعنوان یکی از طرح های اولویت دار وزارت صنعت معدن و تجارت، نحوه مشارکت دبیرخانه های استانی طرح تاپ توسط مسئولان معاونت، نقطه نظرات مدیران آموزش سازمان های استانی جهت بهینه سازی طرح وتسهیل روند اجرایی آن مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
در ادامه نشست آقاکثیری رییس مرکز توسعه فناوری وصنایع پیشرفته، اسماعیل زاده مدیرکل دفتر توسعه وکاربرد فناوری اطلاعات، میرصالحی مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی و صفوی سرپرست دفتر آموزش، ضمن تشریح دستاوردها و برنامه های اجرا شده در سال 97 در حوزه اجرایی تحت مدیریت خود، به ارائه برنامه های سال جاری پرداختند.
یکی از محوری ترین موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت، تبیین اهداف و کلیات طرح تاپ به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین نحوه مشارکت دبیرخانه ها استانی در این طرح بود.

عناوین برگزیده