تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۲۸۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانکی پور با اشاره به اجرای تبصره ۱۶ بودجه؛

۶۰درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، وام‌های خود را دریافت کرده‌اند/ بانک‌ها در خصوص ضمانت بانکی مردم را اذیت کردند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نسبت به منابع پیش بینی شده در بودجه، خوب بوده است.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین بانکی پورفرد، در ارزیابی خود پیرو اجرای تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: پیرو تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، مقرر بود بانک مرکزی و دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن اختصاص دهد.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون عملکرد دولت و بانک مرکزی به نسبت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده، خوب بوده است. یعنی دولت تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقریبا ۶۰ درصد متقاضیان مندرج در تبصره ۱۶ لایحه بودجه، وام‌های خود را دریافت کرده‌اند. البته باید به این نکته توجه داشت که ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان را به صورت حداقلی در تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی کردیم لذا با توجه به اینکه متقاضیان دو ماه آخر سال وام خود را دریافت نمی‌کنند و دریافت این وام را به سال بعد موکول می‌کنند، بهتر بود با توجه به دستورات موکد رئیس جمهور، بخش بیشتری از این وام‌ها تخصیص داده می‌شد تا متقاضیان از صف خارج می‌شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات تسهیلات گیرندگان درباره تضامین بانکی بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها در این بخش متقاضیان دریافت وام را اذیت کردند لذا ما در قانون تاکید داشتیم که یک ضامن برای دریافت این وام‌ها کافی است، اما بانک‌ها در این بخش قانون را رعایت نکردند و ما این موضوع را در مجلس در دست پیگیری داریم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده