تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۲۹۲۶۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

زیان ۲۱۴ میلیارد تومانی عمران پردیس در سال ۱۴۰۱/ ۵۳۲ مسکن مهر فاقد متقاضی با معرفی وزارت راه واگذار شد

‌می‌متالز - بر اساس گزارش سازمان حسابرسی، درآمد‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن حدود ۴ درصد کاهش و زیان این شرکت افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، مطابق گزارش سازمان حسابرسی کشور درآمد‌های عملیاتی شرکت عمران شهر جدید پردیس در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۵۴ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان بوده که در مقایسه با درآمد‌های سال قبل از آن (۱۴۰۰) با ۸۸۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی این شرکت نیز ۸۹۷ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

این ناترازی در درآمد‌ها و بهای تمام شده درآمد‌ها نشان می‌دهد شرکت عمران شهر جدید پردیس در سال ۱۴۰۱ زیان ناخالص حدود ۴۳ میلیارد تومان داشته است.

زیان خالص شرکت عمران پردیس در سال گذشته بالغ بر ۲۱۴ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۱۴ میلیارد تومان از زیان سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی آمده است.

تعداد ۸۵۰ دستگاه واحد مسکن مهر که فاقد متقاضی بوده توسط شرکت عمران پردیس تملک شده و تعداد ۵۳۲ دستگاه از واحد‌های مذکور تا پایان سال مالی مورد گزارش (۱۴۰۱) به متقاضیان معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی به قیمت کارشناسی واگذار شده است. بهای تمام شده ساخت واحد‌های مذکور مبلغ ۱۷۷۸ میلیارد ریال است.

بر اساس اطلاعات اخذ شده از کارگزاری مسکن مهر و بر مبنای مخارج ساخت مجموع واحد‌های مسکن مهر در هر فاز و درصد پیشرفت کار محاسبه شده است. در این ارتباط مستندات کافی در خصوص اثبات صحت و تمامیت تعداد واحد‌های فاقد متقاضی، محاسبات بهای تمام شده و مبلغ بدهی بابت وام مسکن ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده