تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۳۲۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت اردبیل:

رونق تولید راهکار حل مشکلات اساسی کشور است

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نام‌گذاری سال جدید به سال رونق تولید نام‌گذاری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به تولید است و راهکار حل مشکلات اساسی کشور در همین مسئله نهفته است.
رونق تولید راهکار حل مشکلات اساسی کشور است

به گزارش می متالز، رامین صادقی اظهار کرد: نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به «سال رونق تولید»، نام‌گذاری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به تولید است و راهکار حل مشکلات اساسی کشور در همین مسئله نهفته است.

وی افزود: تمرکز بر رونق تولید، نگاه ویژه به معادن، توجه به صنایع هایتک و دانش‌بنیان، توسعه صادرات، رفع موانع تولید، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت و برنامه‌‌ریزی ارتقای جایگاه این وزارتخانه به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و صنعتی کشور برخی از محورهایی است که در سال جدید سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل به تبع از وزارتخانه متبوع نسبت به آن اهتمام خواهد داشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: بهار طبیعت و نوشدن سال، طلعیه مبارکی است که تحول و امید را بر ما ارزانی می‌دارد و موسم ارزشمندی است که در آن با اتخاذ رویکردهای جدید، می‌توان با تاسی از شعار سال نسبت به تحول در عرصه‌های مختلف بویژه در توسعه صنعت و معدن کشور اقدام کرد. 

صادقی ادامه داد: از آنجایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های حرکت به سمت رونق اقتصادی به شمار می‌رود، وظیفه خود می‌دانیم، تا با الهام از منویات ارزشمند مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از سیاست‌های ابلاغی دولت با اتخاذ مدیریت عالمانه مشارکت جو و برنامه‌ ریزهای همه‌جانبه ضمن تعامل با سایر بخش‌های صنعتی و تولیدی و همراهی بخش خصوصی، تاثیرگذاری در روندهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش داده و جایگاه اصلی خود را به عنوان لوکوموتیو توسعه صنعتی و رشد اقتصادی استان بویژه در شرایط خاص کنونی ارتقا بخشیم.

تولید بهره‌ورانه از شاخص های اصلی رشد و توسعه استان است

وی بیان کرد: بی‌شک تولید بهره ‌ورانه یکی از شاخص‌های اصلی رشد و توسعه استان و کشور است و بر ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت فرض است تا در راستای ارتقای بهره‌وری نظام صنعتی و معدنی استان تاکید و تصریح ورزیده و همزمان رونق اقتصادی در استان را پی‌گیری کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: چنین اتفاقی نیز ناظر به اهتمام برای افزایش کیفیت تولیدات و قرار گرفتن در مسیر توسعه تولید صادراتی است؛ چرا که باور داریم درک توسعه فناورانه در عرصه تولید در سایه رقابت در بازارهای جهانی امکان‌پذیر خواهد بود. 

توسعه اکتشافات معدنی استان اردبیل در راستای رونق تولید

صادقی تشریح کرد: پیشرفت و دستیابی به نتایج مفید در زون‌های معدنی استان و توجه ویژه به این ظرفیت عظیم استان جزو برنامه‌های جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در سال جدید در راستای رونق تولید به توسعه اکتشاف، افزایش تولید و ... گام بر می‌داریم.

وی بیان کرد: سرمایه ارزشمند انسانی، ظرفیت خدادادی منابع و معادن، وجود بازارهای هدف صادراتی و... از مزیت‌ها و شاخصه‌هایی است که موجب شده است تا استان اردبیل از موهبت حرکت سریع و پرشتاب در راستای ارتقای بخش صنعت، معدن و تجارت بهره‌مند شود که در سایه همکاری و همدلی با بخش‌های مختلف و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به تحقق آنچه اندیشیده‌ایم به لطف خداوند منان امیدواریم.

حل مشکلات اساسی اقتصادی و معیشتی مردم با رونق تولید امکان پذیر است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به حل مشکلات معیشتی مردم با رونق تولید عنوان کرد: ما اگر به تولید بها دهیم و تولیدمان رونق بگیرد، اشتغال محفوظ است؛ همچنین امکان ایجاد اشتغال جدید هم ممکن می‌شود و مشکلات اساسی مانند تورم، بازار، مسائل معیشتی مردم قابل حل است.

وی تشریح کرد: به نظر بنده بهترین نویدی که می‌شد در سال جدید داد رونق تولید است و امیدوارم این مسئله را همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان جدی بگیرند؛ این مطلبی است که دولت، ملت و هر کسی که در این جامعه است در حد خود باید آن را جدی بگیرد و به عنوان یک تکلیف حساب کند، یقیناً  در سال جدید از مشکلات عبور خواهیم  کرد.

صادقی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به تبع از وزارت متبوع، به دلیل اینکه درک خوبی از موضوع رونق تولید دارند و می‌دانند که این موضوعات و اقدامات چقدر مهم است با یک روحیه جهادی فرمایش رهبری را جدی خواهند گرفت.

عناوین برگزیده