تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۲۹۴۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

ارزبری تولید فولاد کشور کاهش یافت

‌می‌متالز - رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: ارزبری تولید فولاد در کشور با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: جشنواره بومی‌سازی در حوزه فولاد از ۶ سال پیش شروع شد و هر سال مطابق نظرسنجی‌ها سطح کیفی بومی‌سازی ارتقا پیدا کرد.

او گفت: در هر دوره از جشنواره شاهد انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری هستیم. در این حوزه هم داخلی‌سازی و مهندسی معکوس و مهم‌تر از مورد اول، بومی‌سازی تکنولوژی را داریم و احیای مستقیم بهترین مثال آن است.

سبحانی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از نیاز فولاد کشور تامین داخلی است و شاید دو یا سه مورد همانند کک سوزنی نیاز به واردات داشته باشد و آن هم اقدام لازم برای رفع نیاز صورت گرفته است. البته برخی موارد از منظر اقتصادی توجیهی ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: جشنواره و نمایشگاه‌هایی این چنینی کمک به شفافیت و رونمایی از تحولات بومی‌سازی دارد. از زمانی که اولین دوره نمایشگاه برگزار شد برخی از شرکت‌ها قادر به پاسخگویی به مشتریان نبودند.

سبحانی گفت: در حال حاضر ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است همچنین از سال ۱۳۹۷ نهضت بومی‌سازی و بهره‌برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده