تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۳۲۹۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک خراسان رضوی در سال 97 حامی بخش تولید بود

می متالز - ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: این نهاد در سال گذشته بیشترین حمایت را از واحدهای تولیدی و صادرکنندگان در تسریع ترخیص کالا و کمک به آنها در قالب پذیرش ضمانت نامه بانکی بابت عوارض گمرکی داشت.
گمرک خراسان رضوی در سال 97 حامی بخش تولید بود

به گزارش می متالز، امید جهانخواه افزود: پارسال بسته های حمایتی در قالب ترخیص کالا از گمرک به صورت نسیه در پرداخت عوارض گمرکی و اخذ ضمانت نامه بانکی برای حقوق ورودی به منظور جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی به تولیدکنندگان استان ارائه شد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته ضمانت نامه بانکی بابت عوارض صادراتی در گمرک به منظور کمک به جبران کمبود نقدینگی صادرکنندگان از آنان دریافت شد.
وی اخذ ضمانت نامه بابت ورود موقت مود اولیه و کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی، پذیرش ضمانت نامه بابت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض متعلق به واحدهای تولیدی به منظور جبران کمبود نقدینگی آنها و اخذ ضمانت نامه بانکی از فعالان مجاز اقتصادی با سررسید یکساله را از دیگر موارد حمایتی گمرک خراسان رضوی از بخش تولید ذکر کرد.
جهانخواه گفت: چهار گمرک مرزی در این استان وجود دارد که در راستای افزایش اقدامات کنترلی همه آنها به سگ های مواد یاب، دوربین های مداربسته و گیت های تشخیص مواد پیش ساز مجهز شده است.
وی افزود: پارسال گمرکات مرزی دوغارون و سرخس به پیشرفته ترین دستگاه های ایکس ری کامیونی مجهز شدند که با این اقدام، هم اکنون کل گمرکات مرزی خراسان رضوی از دستگاه های پیشرفته ایکس ری کامیونی و دستگاه های ایکس ری چمدانی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: پارسال از سیستم سلکتیویتی در رویه های صادرات و واردات کالا به منظور کاهش زمان توقف کالا در گمرکات استان و عدم نیاز به الصاق پلمب به کالاهای صادراتی که در مسیر سبز و زرد (مسیرهای کنترلی کالا) قرار می گیرند، استفاده شد.
جهانخواه ادامه داد: هدف از استفاده این سیستم، شتاب بخشی و تسهیل در ترخیص کالا و کاهش زمان توقف کالا در گمرکات است که منجر به کاهش هزینه های تمام شده کالاهای صادراتی و وارداتی واحدهای تولیدی می شود و قدرت رقابت پذیری واحدها را افزایش می دهد.
وی گفت: هم اکنون مدت ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات خراسان رضوی به سه روز رسیده و کالاهای صادراتی نیز کمتر از سه روز از گمرک ترخیص می شود.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

عناوین برگزیده