تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۳۲۹۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نگاهی به عملکرد تولید سرب شرکت نایرستار در 3 ماه سوم سال 2018

افزایش تولید نایرستار، توقفات تعمیرات را جبران کرد

می متالز - شرکت Nyrstar یکی از تولیدکنندگان فلز سرب تصفیه شده در دنیا است که سهمی حدود 1.5 درصدی از تولید شمش سرب دنیا را در اختیار دارد. این شرکت در 3 ماه ابتدایی سال 2018 تقریبا معادل همین مقدار در مدت مشابه سال قبل فلز سرب تولید کرد. این تولید در حالی رخ داد که به علت تعمیرات، مدت زمان زیادی تولید این شرکت متوقف بود. بنابراین انتظار می‌رود که مجموع تولید این شرکت در سال 2018 رشد مناسبی نسبت به سال قبل کسب کرده باشد.
افزایش تولید نایرستار، توقفات تعمیرات را جبران کرد

به گزارش می متالز، شرکت Nyrstar، شرکتی فعال در زمینه تولید و تجارت فلزات و پیشتاز در زمینه تولید و تجارت سرب و روی است. این شرکت کنسانتره سرب و فلز سرب تصفیه شده با خلوص بیش از 99.9 درصد تولید می‌کند. بیش از نیمی از تولیدات سرب تصفیه شده این شرکت با روش تولید ثانویه و با استفاده از بازیافت قراضه‌های سرب صورت می‌گیرد. همچنین فلز سرب را به‌عنوان محصول جانبی در کنار تولید معدنی روی، مس و نقره استحصال می‌کند.  

این شرکت به تولید و استحصال فلزات در قسمت‌های مختلفی از دنیا ازجمله فرانسه، بلژیک، هلند، نروژ، ایالات متحده آمریکا و استرالیا می‌پردازد. اما تولید فلز سرب تصفیه شده این شرکت در استرالیا در منطقه Port Pirie صورت می‌گیرد. این منطقه در شرق ساحل اسپنسر (Spencer) در جنوب استرالیا واقع شده است. کوره‌های ذوب و تصفیه فلز سرب در این منطقه متمرکز شده است و تولید فلز سرب این شرکت در این منطقه صورت می‌گیرد.

در نمودار 1 میزان تولید شمش سرب این شرکت در 3ماهه اول، دوم و سوم سال 2017 و 2018 آورده شده است. همان‌گونه که در این نمودار مشاهده می‌شود، میزان تولید شمش سرب در 3 ماه ابتدایی سال 2018 نسبت به همین زمان در سال 2017 رشد 11.4 درصدی داشت. اما در 3 ماهه دوم سال 2018 میزان تولید فلز سرب این شرکت نسبت به همین زمان در سال قبل خود کاهش 38.7 درصدی پیدا کرد که علت این امر تعطیلی 38 روزه کوره‌های ذوب تصفیه سرب به علت تعمیرات بود. در 3 ماهه سوم سال 2018 تولید فلز سرب نسبت به همین زمان در سال قبل رشد 41 درصدی داشت.

شرکت Nyrstar با افزایش تولیدی که در 3ماهه سوم سال ایجاد کرد، توانست سطح تولید 9 ماه ابتدایی سال 2018 را به میزان تولید 9 ماه 2017 برساند. این شرکت در 9 ماه ابتدای سال 2017 برابر 123 هزار تن و در 9 ماهه ابتدایی سال 2018 برابر 124 هزار تن شمش سرب تصفیه شده تولید کرد. در نمودار 2 میزان تولید سرب شرکت از سال 2011 تا 3 ماهه 2018 آورده شده است. میزان تولید فلز سرب این شرکت در این سال‌ها بسته به شرایط تولید روند افزایشی و کاهشی داشته است.

عناوین برگزیده