تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۳۰۶۴۹
سرویس خبر : زمین شناسی

تاکید نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اعلام وضعیت فرونشست در تهران توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

‌می‌متالز - علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان و جمعی از معاونان و مدیران وی میزبان زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بودند.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار دستاورد‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در زمینه‌های مخاطرات طبیعی زمین از جمله تغییرات اقلیم و بحران‌های ناشی از آن، سیلاب، گرد و غبار، آب‌های کارست، زمین‌شناسی پزشکی و مسائل زیست‌محیطی ناشی از رخداد‌های زمین و گستره راهبرد‌های جاری سازمان‌های زمین‌شناسی دنیا در زمینه کمبود نیروی انسانی در سازمان، کاهش گرایش در رشته‌های مختلف علوم زمین در دانشگاه‌ها، جایگاه ویژه سازمان زمین‌شناسی ایران در خاورمیانه و دنیا و رویکرد اکتشافی و معدنکاری در کشور با تاکید بر چالش‌های حکمرانی بخش معدن، نقش نظارتی و راهبردی در ذخایر معدنی کشور و ناکارآمدی دولت در حوزه اکتشاف و معدن بررسی و ارائه شد.

همچنین برنامه پیشنهادی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور مبنی بر انجام طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در دولت سیزدهم در زمینه تهیه اطلاعات پایه در استان‌های خراسان‌جنوبی، اصفهان، کردستان، قم، مرکزی‌و... و مطالعات مخاطرات طبیعی در استان گیلان ارائه شد.

شایان ذکر است؛ در این نشست الهیان نسبت به اعلام وضعیت و برنامه‌های نیازسنجی در زمینه فرار آب‌های کارستی در مرز‌ها به کشور‌های همسایه، وضعیت فرونشست در تهران و موضوع نیروی انسانی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور تاکید کرد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده