تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۳۱۹۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

احیای معادن راهبرد اساسی وزارت صمت است

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری احیای معادن و رونق تولید از راهبرد‌های اساسی وزارت صمت است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی کارخانه تولید شمش طلای خونیک که با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان در شهرستان خوسف برگزار شد افزود: در سال‌های گذشته همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تولید و مسایل اقتصادی بوده لذا هر فردی به سهم خود باید در این راستا تلاش کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مولفه‌های امروز در بحث‌های صنعتی، معادن است و در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری از وضعیت معدن گلایه‌مند بودند لذا وزارت صمت احیای معادن و رونق تولید را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: ثروت نهفته در خاک را باید به مسیر و جریان رفاه مردم برسانیم که این از وظایف اصلی وزارت صمت بوده لذا فرآیند احداث کارخانه شمش طلا در خوسف آغاز شده و سالانه ۴۰۰ کیلوگرم تولید آن خواهد بود.

موثقی‌نیا با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه شمش طلا در رونق اشتغال هم تاثیرگذار است ادامه داد: امیدواریم چهار هزار و ۵۰۰ شغل در این کارخانه محقق شود که نیازمند کمک همه بخش‌ها است.

وی عنوان کرد: موضوع معدن در کشور از مباحث اولویت‌دار بوده و کارخانه‌های فرآوری در راستای توسعه معادن به منظور اشتغالزایی حایز اهمیت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در خراسان جنوبی هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا فرآوری فعال هستند و به عنوان وزارت صمت خود را موظف می‌دانیم با نگاه توسعه در استان‌های کمتر توسعه یافته اولویت قایل شویم.

وی افزود: بسیاری از معادن به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته فعال نشده و باید تلاش کنیم که این معادن فعال شوند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده