تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۳۲۰۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری انجام شد

افتتاح کارخانه تولید سولفات پتاسیم در شهرستان آرادان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح کارخانه تولید سولفات پتاسیم در شهرستان آرادان با حضور دکتر منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یادگار احمدی امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در پنجمین روز دهه فجر با حضور دکتر منصوری، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، مهندس هاشمی استاندار سمنان و تعدادی از مسوولان استانی و شهرستانی، پروژه تولید سولفات پتاسیم در شرکت معدنی املاح ایران در شهرستان آرادان افتتاح شد.

وی ادامه داد: این مجتمع تولیدی و صنعتی با اضافه شدن خطوط تولید جدید، ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم با خلوص کمتر از ۹۵ درصد و سالانه ۲۰ هزار تن اسید کلریدریک را دارد و تمام مواد اولیه آن داخلی و از طریق معادن استان سمنان، استان مرکزی، استان تهران و استان قم تامین می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: برای راه‌اندازی این واحد تولیدی بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و با شروع به کار این مجموعه صنعتی زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر فراهم شده است.

همچنین معاون اجرایی رئیس جمهوری و استاندار سمنان از پروژه در حال احداث آزادراه حرم تا حرم (قطعه گرمسار - سمنان) در کیلومتر ۵ محور آرادان - سمنان دیدن کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده