تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۳۲۰۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران خبر داد:

اختتامیه رسوب کالای گمرکات در ابتدای شهریور ۱۴۰۳

‌می‌متالز - مدیرکل جمع آوزی و فروش اموال تملیکی استان تهران گفت: حذف رسوب گمرکات از برنامه ویژه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران است. در ابتدای شهریور ۱۴۰۳ خبر اختتام رسوب کالای گمرکات سه گانه و انبار‌های اموال تملیکی استان تهران را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، حسین ایزدی، مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران، در خصوص گزارش عملکرد ۱۸ ماهه این سازمان اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهم درباره گزارش عملکرد مقایسه‌ای در ۱۹ ماهه اخیر بگویم. ارزش ریالی جمع کالا‌هایی که تا قبل از ۱۸ ماه اخیر تعیین تکلیف شده، ۲۹۲۰ میلیارد تومان و تعداد ردیف کالایی ۲۵۱۸ ردیف کالایی بود. اما این میزان در ۱۸ ماهه اخیر به ۱۰۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و تعداد ردیف کالایی ۲۵۵۵۱ ردیف کالایی رسید.

وی افزود: از نظر اقلام کالایی افزایش ۶۸ درصدی و از نظر ارزش ریالی ۲۴۴ درصد رشد را محقق کردیم. مجموع ارزش ریالی پرونده‌های ما در ۱۸ ماهه گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان و تعداد پرونده‌ها نیز ۹۷۰۰ عدد بوده است.

ایزدی ادامه داد: همچنین، در ۱۸ ماه اخیر ۲۰ هزار پرونده از نظر ارزش ریالی با ارزش ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان رشد ۱۱۸۸ درصدی را ثبت کرده و ۱۸۰ درصد رشد عددی پرونده‌ها بوده است. همچنین، رشد ویژه‌ای نیز در حوزه ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق داشته ایم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص میزان تعیین تکلیف‌های این سازمان بیان کرد: عمده تعیین تکلیف‌های ما در حوزه اعاده و فروش بوده است. اعاده کالایی در ۱۸ ماهه گذشته ۱۶۰۰ ردیف کالایی با ارزش ۶۵۲ میلیارد تومان بوده که در دوره اخیر به ۴۸۱۵ ردیف کالایی با ارزش ۶۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

وی درخصوص فروش اموال منقول و غیرمنقول نیز توضیح داد: فروش اموال منقول و غیرمنقول در ۱۸ ماهه گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان بوده که این میزان در دوره جاری به ۱۲۷۵ میلیارد تومان رسید. درحوزه فروش رشد ۲۴۵ درصدی را محقق کردیم.

ایزدی بیان کرد: ما امسال برای عملکرد کل سال ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری کرده بودیم، اما این میزان در حال حاضر به ۶۲۹۰ میلیارد تومان رسید. پیش‌بینی ما این است که از ۸ هزار میلیارد تومان نیز عبور کنیم. اگر بتوانیم پرونده‌های عمده‌ای که در اختیار ماست را زودتر تعیین تکلیف کنیم، رسیدن به ۱۰ هزار میلیارد تومان قابل دسترسی است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این باره ادامه داد: موضوع دیگر، ساماندهی انبار‌های ماست. اکنون انبار مسقف بدون فقسه بندی در استان تهران نداریم. حدود ۷ میلیارد تومان هزینه صرف قفسه‌بندی انبار‌ها شده است.

وی بیان کرد: همچنین، نرم افزاری تهیه کردیم که اطلاعات چیدمان قبض انبار‌ها را در آن ثبت کنیم. البته این نرم افزار هنوز در سامانه اجرایی، اجرا نشده، اما برای دسترسی بهتر خودمان از آن استفاده می‌کنیم.

ایزدی درباره حذف رسوب کالا گفت: حذف رسوب گمرکات از برنامه ویژه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران است. در ابتدای شهریور ۱۴۰۳ خبر اختتام رسوب کالای گمرکات سه‌گانه و انبار‌های اموال تملیکی استان تهران را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ما برای این کار برنامه‌ریزی کردیم و باید به آن هدف برسیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده