تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۱۵
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۳۳۵۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

فعالیت کارکنان تلاشگر و بسیجیان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده

می متالز - ایرانی‌ها امسال عجیب ترین نوروز چند سال اخیر را تجربه کردند. در حالی که بسیاری خود را برای تعطیلاتی طولانی مدت آماده می‌کردند، بارندگی‌های شدید و سیلی ویرانگر و بی سابقه مردم و مسئولان را غافلگیر کرد؛ سیلی که گویا در پنجاه سال اخیر ایران بی سابقه بوده و هنوز مردم در چند استان کشور با سخت‌ترین تبعات آن دست به گریبانند و خطر ادامه سیل هم همچنان در کمین مردم چند استان کشورمان است.
فعالیت کارکنان تلاشگر و بسیجیان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده

به گزارش می متالز، تصاویر و گزارش‌هایی که از لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان منتشر می‌شود به شدت ناراحت کننده است و ابعاد ویرانی‌های سیل فروردین ۹۸ در ایران بسیار گسترده است. در این فاجعه علاوه برآنکه دهها نفر جان خود را از دست دادند، خسارت‌های بسیار زیادی به منازل و مراتع و زیرساخت‌‌ها در صدها شهر و روستای سیل‌زده ایران وارد آمد.
در شرایط اضطراری و زمان وقوع بلایای طبیعی شدید نمی‌توان تنها با اتکا بر بودجه‌ جاری دولت و منابع عمومی کشور پنجه در پنجه‌ مصائب افکند و شهروندان آسیب ‌و خسارت‌دیده را به زندگی عادی برگرداند. حتی‌ توسعه‌یافته‌ترین دولت‌ها هم به تنهایی از پس جبران آسیب‌ها و خدمات‌رسانی کارا و سریع به همه‌ی آسیب‌دیدگان مصائب بزرگ طبیعی برنمی‌آیند و مدیریت بحران دولت‌محور و مددرسانی جامعه‌محور دست در دست هم می‌گذارند.»
کارشناسان و فعالان اجتماعی می‌گویند بدون یاری همه آحاد ملت و بدون استفاده از همه‌ ظرفیت‌های اجتماعی و مدنی ایرانیان، نمی‌توان حتی بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.
برپایه همین باور، مردم ایران زمین مانند هر زمان دیگری این بار نیز خوش درخشیدند و سیل مهربانی را به دست هموطنان سیل زده راهی کردند. آری این عاشقان ایران و ایرانی جماعت، بار دیگر ثابت کردند که بنی آدم اعضای یک پیکرند و در آفرینش زیک گوهرند .
جمعی از کارکنان بسیجی پایگاه مقاومت فاطمیون شرکت فولاد امیرکبیر کاشان هم برای یاری سیل زدگان به آن مناطق اعزام گشته و اقدام به یاری و کمک به آنها نمودند.

عناوین برگزیده