تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۳۸۶۱
سرویس خبر : انرژی

رشد تقاضای چین باز هم قیمت نفت را بالا برد

می متالز - افزایش تقاضای نفت در چین و کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت در آمریکا سبب شد قیمت آن امروز (چهارشنبه، 28 فروردین ماه) افزایش یابد.
رشد تقاضای چین باز هم قیمت نفت را بالا برد

به گزارش می متالز، در ساعت 8 و 43 دقیقه امروز، قیمت شاخص نفت خام برنت با 27 سنت افزایش به 71 دلار و 99 سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با 43 سنت افزایش به 64 دلار و 48 سنت رسید.

در معاملات امروز قیمت شاخص نفت خام برنت برای لحظاتی به سطح 72 دلار و 8 سنت نیز رسید که بالاترین رقم در سال جاری میلادی است.

بنجامین لو، تحلیلگر مؤسسه فیلیپ فیوچرز گفت: قیمت نفت افزایش یافت، زیرا کاهش غافلگیرکننده ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و محدودیت عرضه در بازار سبب شد جو روانی بازار به سوی افزایش قیمت گرایش یابد.

همچنین داده‌های اداره ملی آمار چین امروز نشان داد سطح فرآوری نفت در پالایشگاه‌های این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی 3.2 درصد نسبت به پارسال افزایش یافت و به حدود 12 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسید.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد