تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۳۹۳۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو با قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی مطرح شد:

موثقی‌نیا: هدایت سرمایه‌گذاری، اقدام موثر ایمیدرو برای توسعه است/ اثربخشی ایمیدرو در ۹.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) راهبری و هدایت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی را از اقدامات موثر ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی خواند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا در نشست با مهدی فرحی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: نتیجه سرمایه‌گذاری و راهبری ایمیدرو، تاکنون به بهره‌برداری از ۹.۴ میلیارد دلار پروژه و طرح منجر شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در حال حاضر پروژه‌های بزرگ افتتاح شده و آماده افتتاح در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، سرب و روی، زغال و... حاکی از اقدامات کلیدی ایمیدرو است که در این زمینه تامین زیرساخت‌ها نیز مورد توجه این سازمان قرار گرفته است.

ایجاد اشتغال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بهره برداری از پروژه‌ای معدن و صنایع معدنی اشتغال‌زایی فراگیری در نقاط مختلف کشور داشته است، عنوان کرد: ایمیدرو همواره بسترسازی و حمایت از شرکت‌ها برای توسعه معدن و صنایع معدنی را اولویت قرار داده است تا برنامه‌ها در راستای "جهش تولید" پیش رود.

ارایه پیشنهادات قابل اجرا در راستای جهش تولید

موثقی‌نیا با بیان اینکه ایمیدرو پیشنهادات قابل اجرا در راستای جهش تولید به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ارایه کرده است، اظهار داشت: به منظور دستیابی به اهداف جهشی، میزان نیاز‌های ارزشی این حوزه برآورد شده است که نیاز ارزی کل تولید و طرح‌های پیشران را شامل می‌شود.

وی از نیاز‌های مهم این حوزه، به تامین مستمر برق به میزان سالانه ۸۸۰۰ مگاوات و ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز اشاره کرد.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده