تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۱۱۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شاکری:

سامانه برآورد قیمت مسکن ایجاد می‌شود/ امکان مقایسه قیمت منطقه‌ای خانه‌ها قبل از معامله

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق قانون ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها وزارت راه با استفاده از فناوری‌های جدید اقدام به ایجاد سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن می‌کند.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری، در رابطه با ایجاد سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن گفـت: در قانون ساماندهی، زمین مسکن و اجاره بها، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده با استفاده از فناوری‌های جدید و با همکاری سایر وزارتخانه‌ها، قیمت منطقه‌ای زمین و مسکن را استخراج کرده و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شیمرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت روز معامله‌های زمین و مسکن در سامانه مذکور و یا در کنار درج آگهی‌ها در سایر سکو‌های خرید و فروش قرار می‌گیرد، افزود: این امر کمک می‌کنند مردم قبل از معامله قیمت‌ها را مقایسه کرده و این خود با ایجاد جو روانی مقاومتی در برابر رشد قیمت‌ها ایجاد می‌کند، اجرای این طرح پس مدتی با شناسایی ضعف‌ها و کاستی‌ها و جمع آوری پیشنهادات مقدمه‌ای برای قیمت‌گذاری دقیق‌تر برای املاک همانند سایر کالا‌ها در آینده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تمامی آگهی‌های مسکن در سکو‌های بر خط و آنلاین خرید و فروش مسکن باید کد رهگیری سامانه املاک و اسکان را دریافت کنند عنوان کرد: با چنین کاری جلوی درج آگهی‌های غیر قانونی و جعلی که با هدف قیمت سازی انجام شده، گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با فعالیت‌های خرید و فروش مسکن در پلتفرم‌های خارجی افزود: همواره وزارت راه و شهرسازی گام‌های رو به جلویی برای نظارت بر بازار مسکن بر داشته است از این رو موضوع مذکور هم در آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها دیده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده