تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۲۳۱۹
گمرک اعلام کرد

واردات اپل ممنوع است؛ در صورت لغو ممنوعیت سود بازرگانی ۹۶ درصد خواهد بود

‌می‌متالز - گمرک ایران در نامه‌ای اعلام کرده که واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع است و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا صدری‌خواه، مدیرکل دفتر واردات گمرک در نامه‌ای به معاونان گمرک اعلام کرده که در اجرای ماده (۱۳۸) آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی سود بازرگانی تلفن همراه وارد شده در رویه مسافری دو برابر محاسبه می‌شود.

همچنین بر اساس این نامه، واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ تعیین شده است.

گفتنی است پیش از این تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص «تعیین اصلاحات تعرفه‌ای (۳۷۲) ردیف شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات» منتشر شده بود که بر اساس آن با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش بینی خواهد شد.

واردات اپل ممنوع است؛ در صورت لغو ممنوعیت سود بازرگانی ۹۶ درصد خواهد بود

با این حال هر دو نامه دارای ابهاماتی است؛ چراکه تاکنون ممنوعیت برند Apple به طور کامل ممنوع نبوده و آیفون‌های ۱۲ و ۱۳ و مدل‌های قبل از آن به کشور وارد می‌شد. با این حال با این دو ابلاغیه جدید این ابهام ایجاد شده که آیا واردات آیفون به طور کامل به کشور ممنوع شده است؟

همچنین این سوال درباره تعیین تعرفه ۹۶ درصدی هم وجود دارد که آیا این تعرفه برای همه مدل‌های آیفون (در صورت رفع ممنوعیت) اعمال خواهد شد یا فقط برای آیفون ۱۴ به بالا در نظر گرفته شده است؟

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده