به گزارش می متالز، دکتر سعید زرندی در نشست کرسی آزاد اندیشی "رسانه و نام گذاری سال در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرایند تولید متشکل از صدها پارامتر است که همه این مولفه ها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.
وی افزود: از نگاه ما ۵ رده و سطح برای رونق تولید دارای وظایف و الزاماتی هستند و همه دستگاهها باید مبنای تصمیم گیری خود را تولید قرار دهند. وی در توضیح این مطلب گفت: اگر مسئول یک دستگاه در یک تصمیم دچار پارادوکس شد، باید آن تصمیمی را بگیرد که به نفع تولید است.
زرندی تاکید کرد: اگر مثل گذشته به تولید نگاه کنیم اتفاق خاصی در کشور نخواهد افتاد لذا باید رویکرد همه نهادها و دستگاهها و خصوصا رسانه ها نسبت به تولید تغییر کند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : یکی از موضوعات مهمی که رسانه ها باید به آن توجه کنند این است که در کنار همه مشکلات ، سختی ها و موانع، شاهد موفقیت ها در همین ایام سخت هستیم.
وی تصریح کرد: نباید فقط جنبه های منفی را در جامعه منتشر کرد و یاس و ناامیدی را گسترش داد بلکه در کنار همه نقدها باید موفقیت ها را هم به مردم اطلاع داد.
زرندی گفت: در کنار مشکلاتی که تحریم برای کشور به وجود آورده است فرصتهای هم برای تولید ایجاد شده و صنایعی مثل نساجی توانسته اند در این شرایط به موفقیت های به دلیل کاهش واردات و قاچاق دست پیدا کنند.
معاون طرح و برنامه همچنین گفت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ عملیاتی و اجرایی تدوین شده و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. وی افزود: یکی از نقش های مهم رسانه ها در سال رونق تولید، مطالبه گری از دستگاههای مختلف است که چقدر در راستای حمایت از تولید گام برداشته اند.
زرندی گفت: برنامه سال ۹۸ در ۷ محور و در حدود ۳۵ پروژه تعریف شده و تعدادی نیز موارد پیگیری از سایر دستگاهها تعریف شده است.
معاون طرح و برنامه گفت: برای صنعت نساجی و پوشاک و لوازم خانگی با توجه به مزیت های آن، نگاه ویژه ای شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه ما در سال ۹۸ افزایش صادرات به کشورهای همسایه است و باید از این فرصت برای تامین بازار تولیدات کشور استفاده نماییم.
زرندی گفت: هدایت سرمایه های مردم به سوی تولید از اقداماتی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم و در این زمینه رسانه ها می توانند نقش مهمی داشته باشند.