تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۲۳۶۸
سرویس خبر : انرژی

نفت از افزایش قیمت دلسرد شد

‌می‌متالز - قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران به اظهارات مقامات بانکی آمریکا درباره زود بودن کاهش نرخ بهره واکنش نشان دادند، کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، اظهار کرد: با وجود کاهش اخیر تورم، همچنان نگران ریسک‌های صعودی تورم است و هشدار داد که بانک مرکزی آمریکا هم‌زمان با رصد داده‌ها برای واکنش مناسب، باید انعطاف‌پذیر باشد و همه گزینه‌ها را روی میز نگه دارد.

لوگان در رویدادی در اِل پاسوی تگزاس گفت: واقعا مهم است که در هیچ مسیر خاصی برای سیاست پولی، قفل نشویم. تصور می‌کنم خیلی زود است که واقعا به کاهش نرخ بهره فکر کنیم.

بازار‌های نفت به دلیل دورنمای بالاتر ماندن نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو به مدت طولانی‌تر، تحت فشار نزولی قرار گرفته‌اند و نفت برنت در ۲۳ مه، به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته رسید.

یک نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت اقتصادی آمریکا از اوایل آوریل تا اواسط ماه مه، به رشد خود ادامه داد، اما شرکت‌ها نسبت به آینده بدبین‌تر شده‌اند و هم‌زمان، تورم با سرعت متوسطی، رشد کرده است.

هزینه‌های استقراض بالاتر، برای تقاضا و قیمت نفت خام منفی است. در حال حاضر، انتظار می‌رود فدرال رزرو در سپتامبر، کاهش نرخ بهره را آغاز کند در حالی که در ابتدای سال، بازار‌ها انتظار داشتند، کاهش نرخ بهره در ژوئن آغاز شود.

در همین بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز پنجشنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ مه، ۴.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۵۴.۷ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ۱.۹ میلیون بشکه‌ای ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند.

با این حال، ذخایر بنزین در آمریکا برخلاف این انتظار که تقاضا در آستانه تعطیلات طولانی روز یادبود که همواره آغاز فصل رانندگی تابستانی است، بالاتر خواهد بود، افزایش یافت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر بنزین در هفته گذشته، ۲ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۲۲۸.۸ میلیون بشکه رسید، در حالی که انتظار می‌رفت ۴۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند.

سه منبع آگاه از مذاکرات اوپک پلاس روز پنجشنبه گفتند: اوپک پلاس سرگرم کار روی توافق پیچیده‌ای است تا در نشست روز یکشنبه خود به توافق برسد و به این گروه اجازه دهد تا بخشی از کاهش عمیق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان اوپک پلاس در حال حاضر تولید خود را به میزان ۵.۸۶ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند که معادل ۵.۷ درصد تقاضای جهانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
بیست و دو روز پیش
عناوین برگزیده