تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۴۲۷۱۷
سرویس خبر : انرژی

نفت به کف قیمت ۴ ماهه سقوط کرد

‌می‌متالز - قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا، به پایین‌ترین رکورد چهار ماه گذشته سقوط کرد.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۸ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۳ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه، حدود ۳.۳ درصد سقوط کردند و به پایینترین حد خود از اوایل فوریه رسیدند.

اوپک پلاس در نشست روز یکشنبه وزیران خود، توافق کرد محدودیت عرضه ۳.۶ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه دهد. اما این گروه کاهش اضافی ۲.۲ میلیون بشکه در روز را از پایان سپتامبر ۲۰۲۴ تا اکتبر ۲۰۲۵، به بازار برخواهد گرداند.

این اقدام یک سیگنال منفی برای بازارهاست، به خصوص اگر تقاضا آن طور که اوپک پلاس برای سال آینده پیش‌بینی کرده است، محقق نشود. همچنین نشان می‌دهد که این گروه فضای محدودتری برای پشتیبانی از قیمت نفت دارد.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: بازار انتظار داشت محدودیت عرضه اضافی اوپک پلاس تا پایان سال ادامه داشته باشد. در نتیجه، نفت برنت دچار ریزش قیمت شد، زیرا سرمایه‌گذاران رشد عرضه را در برابر فضای اقتصادی نامعلوم، سبک و سنگین کردند.

بازار‌های نفت همچنین از آمار شاخص مدیران خرید آمریکا که نشان داد فعالیت تولیدی این کشور در ماه مه، برای دومین ماه متوالی، رشد منفی داشته است، به وحشت افتادند. آمار مذکور، این نگرانی‌ها را برانگیخت که تورم چسبنده و نرخ‌های بهره بالا، به فعالیت اقتصادی در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت در جهان، آسیب‌زده است و ممکن است باعث ضعیفتر شدن تقاضای آمریکا برای سوخت شود.

بر اساس گزارش اینوستینگ، بازار نفت منتظر آمار بازار کار آمریکا است که در دورنمای نرخ‌های بهره، تاثیرگذار خواهد بود. بازار‌ها خود را برای کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو در سپتامبر، آماده کرده اند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده