تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۲۹۱۴
سرویس خبر : انرژی
وزیر کشور در جریان بازدید از طرح انتقال پساب بجنورد:

طرح انتقال پساب به پتروشیمی خراسان یادگار شهید جمهور است

‌می‌متالز - وزیر کشور گفت: طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان یادگار شهید جمهور است و این طرح مهم تا پایان خردادماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، احمد وحیدی روز پنجشنبه در سفر به خراسان شمالی و بازدید از طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان اظهار کرد: این طرح بسیار مهم و اساسی است و جزو مطالبات مردم خراسان شمالی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پتروشیمی که از ضروریات منطقه است قبلا با آب شرب تغذیه می‌شد و سالانه ۵.۵ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کرد و انتقال طرح پساب می‌تواند بسیاری از مشکلات آبی این واحد صنعتی را برطرف کند.

وزیر کشور بیان کرد: این طرح بسیار مهم در سفر اول هیات دولت سیزدهم به خراسان شمالی و با حضور شهید آیت‌الله رییسی مصوب شد و با اجرای این طرح فاضلاب بجنورد تصفیه و پتروشیمی دارای آب پایدار می‌شود و برای محیط زیست دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است و تا پایان خردادماه جاری این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

استفاده پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان از مصوبات سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهور شهید در سال ۱۴۰۱ به خراسان شمالی بود و آیت‌الله رییسی در سفر خود به استان دستور صریح در اجرای این طرح را داد و اینک که کمتر از یکسال از آن می‌گذرد، این طرح با شتاب خوبی در حال اجراست و تا آبان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح استفاده از پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان با هدف استفاده از آب خاکستری در صنایع تیرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پیشرفت را مردم رقم می‌زنند
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

پیشرفت را مردم رقم می‌زنند