تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۴۳۰۵۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک اعلام کرد

۱۲ درصد واحد‌های شهرک‌های صنعتی راکد هستند/ تدوین بسته حمایتی در بخش صنعت

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از تدوین بسته حمایتی در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت که در حال حاضر ۱۲ درصد واحد‌های شهرک‌های صنعتی راکد هستند.

به گزارش می‌متالز، فرشاد مقیمی در نشست خبری دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی، بسته حمایتی و تشویقی از بخش صنعت، معدن، تجارت و حوزه کسب‌وکار تدوین شده و روز دهم تیرماه رونمایی خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول در حال حاضر نسبت واحد‌های راکد به کل واحد‌ها به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است. این عدد پیش از این حدود ۱۷ درصد بود. بر این اساس از مجموع بیش از ۵۴ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی، ۶۸۵۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

مقیمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۹۰۰ واحد راکد احیا شود، گفت: همچنین ۱۵۰۰ واحد و طرح تحت تملک بانک‌ها هستند.

وی درباره وضعیت تأمین برق واحد‌های صنعتی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی، محدودیت‌هایی بر مجموعه شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی تحمیل شده و هفته‌ای یک روز برق واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان متفاوت است.

البته به گفته این مقام مسوول شهرک‌های صنعتی خودشان اقداماتی برای تامین برق در شهرک‌ها داشته‌اند. امروز بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود. ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت‌وساز است.

مقیمی در پاسخ به سوال میزان کسری برق در شهرک‌های صنعتی گفت: سال گذشته شهرک‌ها و نوحی صنعتی در کشور حدود ۴۷۰ مگاوات مشمول اعمال مدیریت مصرف برق شدند. برای امسال درخواست ما این بود که اولاً مدیریت مصرف برق برای صنایع اعمال نشود و اگر هم قرار است که این موضوع اجرا شود مانند سال گذشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد