تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۳۰۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول:

میزان وصول حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی ۲.۶ برابر شد

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در دو ماهه امسال حدود یک هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ برابر شد.

به گزارش می‌متالز، جلال دسترنج افزود: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در دو ماهه اول سال جاری حدود یک هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ برابر و به عبارتی دارای رشد ۱۶۰ درصدی شد. میزان حقوق دولتی وصول شده در دو ماهه اول ۱۴۰۲ حدود ۶۳۶ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهارکرد: هم‌اکنون در استان ۵۱۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۹۳۲ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

دسترنج افزود: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای ۵هزار و ۵۸ نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان عنوان کرد: در جهت جلوگیری از خام‌فروشی معادن و ایجاد ارزش افزوده برای آذربایجان غربی تعداد ۵ واحد سنگبری در دو ماهه سال جاری در استان احداث شده است.

دسترنج تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست سال جاری ۷ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۴ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره‌برداری و ۱ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه یک معدن تازه به بهره برداری رسیده ۴۵ هزار تن است، برای بهره‌برداری از این معدن بیش از ۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم ۴ نفر در این معدن فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: جهت احیاء معادن راکد استان و استفاده از تمام ظرفیت‌های معدنی برای توسعه اقتصادی استان در سال جاری برابر مزایده‌ای که تا ۱۹ خردادماه سال جاری ادامه داشت، تعداد ۲۸۹ معدن و محدوده معدنی جهت فعال سازی از طریق انجام فرایند مزایده عمومی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده