تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه صکوک اجاره ۴ همتی

عرضه صکوک اجاره ۴ همتی
‌می‌متالز - با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره یک شرکت در حوزه آهن و فولاد به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران از امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ به مدت سه روز کاری عرضه عمومی می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش ماشین‌آلات و تجهیزات به نهاد واسط و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

این اوراق ۲ ساله و با نرخ ۲۳ درصد است که اجاره‌بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌شود.

این اوراق فاقد ضامن بانکی بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های معدنی و صنعتی گهرزمین، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد خراسان و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با توجه به رتبه اعتباری بلند مدت +A و کوتاه‌مدت A ۱ بانی توثیق شده است.

صکوک اجاره مذکور از طریق کارگزاری ارگ هومن به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت‌های تامین سرمایه دماوند، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان فیروزه آسیا به عنوان متعهدین پذیره‌نویس و شرکت‌های تامین سرمایه دماوند، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه فیروزه پویا به عنوان بازارگردانان اوراق توسط شرکت واسط مالی بهمن چهارم (با مسوولیت محدود) منتشر خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده