تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۵۴۲۳

افتتاح بخشی از فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی تا پایان سال

افتتاح بخشی از فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی تا پایان سال
‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: بخشی از پروژه‌های فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش می‌متالز، سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی به ۴۰ درصد رسیده است و بخشی از پروژه‌ها از فاز دوم فرودگاه امام خمینی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

چلندری با بیان اینکه در حال حاضر ١١٠٠ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال ساخت است، افزود: یکی از مشکلات مهم در فرودگاه امام کمبود آب است و پروژه مهم فرودگاه خط انتقال آب به فرودگاه است. 

وی افزود: روزانه ۲۲ پرواز رفت و برگشت به امارات اتجام می‌شد که ۴ هزار مسافر جابه جا شده و ۵۰ پرواز رفت و برگشت به استانبول انجام شده که حدود ۹ هزار مسافر جابه جا شده است. 

وی افزود: ۳۰ پرواز به عراق انجام شده و حدود ۴ هزار مسافر جابه‌جا شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به افزایش قابل توجه درآمد فرودگاه حضرت امام اظهار کرد: درآمد فرودگاه امام در سال ١۴٠٠ حدود ٩٠٠ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ١۴٠١ به ٢٧٠٠ میلیارد تومان رسید. همچنین در سال ١۴٠٢ این رقم به ۴٧٠٠ میلیارد تومان رسید و تلاش بر این است که تا پایان امسال درآمد به ٨ هزار میلیارد تومان برسد.

چلندری همچنین درباره افزایش جابه‌جایی مسافران گفت: در سال ١۴٠٠ تعداد جابه‌جایی مسافران ۴ میلیون نفر بود، اما در سال ١۴٠١ میزان جابه‌جایی‌ها به ۶.۶ میلیون نفر و در سال ١۴٠٢ میزان جابه‌جایی‌ها ٧.۶ میلیون نفر و امسال هم تا تیرماه ٢.۵ میلیون نفر جابه‌جا شده و مجموعا در این مدت میزان رشد جابه جایی‌ها مجموعا به ٢٠٣ درصد رسید. 

وی ادامه داد: در حال حاضر به ٣۵ کشور و ٨٠ شهر کشور‌های خارجی از ایران پرواز انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده