به گزارش می متالز، استارتاپ جاده ابریشم رویداد معرفی کننده استارتاپهای ایرانی به جامعه کارآفرینی ایران و جهان است که با هدف آشنایی با برترین شرکتهای نوآور و نوپا موجود در کشور و همچنین تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی آسانتر به تجربیات موفق در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی طراحی شده است.
اهداف رویداد استارتاپ جاده ابریشم معرفی استارتاپهای برتر ایرانی، برقراری ارتباط و شبکهسازی اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان، انتقال دانش و تجربه بهترین کارآفرینان داخلی و خارجی با اکوسیستم استارتاپی ایران است.
این رویداد هر سال در شهرهای محدودی برگزار می شود. در سال ۱۳۹۶ تیم برگزارکننده و داوری به هفت شهر ایران شامل تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، رشت و مشهد سفر کردند. در سال ۱۳۹۷ تعداد شهرها با توجه به شرایط اقتصادی کشور محدود به ۵ شهر شد و این رویداد ملی و بین المللی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و کرمان برگزار شد.
اولین دوره این رقابت با ثبتنام ۴۰۰ استارتاپ شروع شد که ۸۴ استارتاپ برای رقابت پذیرفته شده و ۱۶ استارتاپ به مرحله فینال که ۲۹ و ۳۰ فروردین ۹۷ در جزیره کیش برگزار شد راه یافتند. در دومین دوره نیز ۲۸۰ استارتاپ جدید ثبت نام کردند که در نهایت ۵۵ استارتاپ برای رقابت پذیرفته شدند و ۸ استارتاپ به مرحله فینال راه یافتند.
مخاطبین جاده ابریشم را فعالان اکوسیستم استارتاپی، سرمایهگذاران، استارتاپها و علاقمندان به کارآفرینی تشکیل میدهند. در این رویداد فرصت شبکهسازی تخصصی و آشنایی با سایر استارتاپها، سخنرانیها و پنلهای تخصصی با حضور کارآفرینان برتر ایران و جهان فراهم است.
رویداد استارتاپ جاده ابریشم در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد. در طی دو روز، ۹ سخنرانی و ۷ پنل تخصصی با موضوعاتی مانند: چالشها و آینده استارتاپها در ایران، تکنولوژیهای آینده مانند هوش مصنوعی و بلاکچین، چالشهای سرمایهگذاری، گردشگری، بررسی شرایط منابع انسانی در ایران و ارتباط با رسانه انجام خواهد شد. در مجموع ۳۵ سخنران شامل ۹ سخنران خارجی و ۲۶ سخنران ایرانی در رویداد حضور دارند.
استارتاپ جاده ابریشم رویدادی مستقل و ناسودبر است که توسط ۸ کارآفرین و جامعه ساز استارتاپی بنیان نهاده شده و با کمک ۱۰۰ داوطلب برگزار میشود.