تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۴۵۸۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد در نشست مشترک مدیران هلدینگ و مدیران عامل شرکت‌های تابعه:

فرآیند ورود هلدینگ آتیه فولاد به بورس با جدیت در حال پیگیری است

فرآیند ورود هلدینگ آتیه فولاد به بورس با جدیت در حال پیگیری است
‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ آتیه‌ فولاد گفت: تصمیم‌گیری‌ها برای ورود هلدینگ آتیه فولاد به بورس انجام و تمام مصوبات آن اخذ شده است؛ همکاران ما در آتیه با جدیت فرایند آن را پیگیری می‌کنند و در تلاشیم با توجه به ظرفیت‌هایی که بازار سرمایه می‌تواند برای آتیه فولاد فراهم کند این کار زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش می‌متالز، سومین نشست فصلی مشترک مدیران این هلدینگ و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه، باحضور ولی‌بیک مدیرعامل، صالحی معاون مالی و اداری و آقازینلی معاون راهبری و امور شرکت‌های آتیه‌ فولاد و به میزبانی هلدینگ فولاد متیل در روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه برگزار شد.

حامد ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه‌ فولاد در این نشست، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: این سومین نشست فصلی مدیران عامل شرکت‌های تابعه آتیه فولاد بود که یکی از اهداف آن، بررسی مشکلات و چالش‌های این شرکت‌ها است.

وی افزود: روز‌های پایانی اولین ماه پس از هر فصل زمان مناسبی برای برگزاری این جلسات است؛ که ضمن ارائه گزارش عملکرد فصلی شرکت‌ها به بررسی فرصت‌ها و راهکار‌های حل چالش‌های پیش رو شرکت‌ها پرداخته شود.

ولی‌بیک در خصوص مشکلات سرمایه در گردش شرکت‌ها و نیاز به راه کار‌های تأمین منابع مالی، اذعان داشت: مهم‌ترین ابزاری که در حال حاضر برای تأمین مالی در دسترس خواهد بود، بحث سپرده کالایی است که از طریق پذیرش انبار‌های شرکت‌ها به ویژه مراکز خدماتی در بورس قابل انجام است و اجرایی شدن آن با همکاری کارگزاری مبین سرمایه امکان‌پذیر است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد با تأکید بر اهمیت برنامه و بودجه شرکت‌ها، عنوان داشت: بودجه یعنی ارائه برنامه و انتظار است که همه شرکت‌های هلدینگ آتیه، نسبت به تدوین دقیق بودجه اهتمام کافی داشته باشند و آموزش و هماهنگی در این خصوص نیز برای تمام شرکت‌ها انجام خواهد شد تا ضمن مقایسه گزارش عملکرد با بودجه امکان تحلیل دقیق عملکرد شرکت‌ها فراهم شود.

وی با بیان شرایط حاکم بر بازار محصولات فولادی به ویژه ورق گالوانیزه، ادامه داد: باید توان و تلاش را خصوص به‌کارگیری حداکثری ظرفیت تولید ورق گالوانیزه ضمن کاهش بهای تمام شده، به کار گرفت و امیدواریم با بهبود شرایط حاکم بر بازار در نیمه دوم سال شاهد شرایط بهتری برای این شرکت باشیم.

ولی‌بیک ابراز کرد: با توجه به اینکه تولیدات لوله‌های شرکت نورد لوله کوثر برای پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی استفاده می‌شود و این شرکت سهم خوبی در این پروژه داشته است؛ اما توجه به بازار‌های موازی در برنامه این شرکت یکی از ضروری‌ترین برنامه‌ها به حساب می‌آید که می‌تواند شرایط مناسبی را برای این شرکت فراهم کند.

مدیرعامل آتیه‌ فولاد تصریح کرد: همانطور که مدیر عامل شرکت آتیه فولاد معدن نیز عنوان کرد، تغییر مأموریت‌هایی در چشم‌انداز آتیه‌ فولاد معدن پارسیان بایستی دیده شود که در این زمینه، راهکار‌هایی مدنظر قرار داده شده است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی اضافه کرد: با پیوست فولاد متیل به هلدینگ آتیه فولاد، جلوگیری از موازی کاری در شرکت‌هایی که در حوزه بازرگانی فعالیت می‌کنند یکی از نکات مهم است و باید بستری برای تعامل آنها فراهم شود تا با هم افزایی و همکاری یکدیگر بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده کنند تا بتوانیم سهم بازار صادرات و واردات را در گروه فولاد مبارکه افزایش دهیم.

مدیرعامل آتیه‌ فولاد خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری‌ها برای ورود هلدینگ آتیه فولاد به بورس انجام و تمام مصوبات آن اخذ شده است؛ همکاران ما در آتیه با جدیت فرآیند آن را پیگیری می‌کنند و در تلاشیم با توجه به ظرفیت‌هایی که بازار سرمایه می‌تواند برای آتیه فولاد فراهم کند این کار زودتر به نتیجه برسد.

ولی‌بیک ساخت کارخانه لوله‌های بدون درز را اولویت توسعه هلدینگ آتیه فولاد و مهم‌ترین پروژه توسعه‌ای این هلدینگ خواند و بیان کرد: در تلاشیم تا زودتر خبر‌های خوشی را از این شرکت به سهام‌داران بدهیم و امیدواریم شرایط انتشار اوراق و ورود سرمایه‌گذار جدید در این شرکت فراهم شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران