تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۳۴۵۹۳
سرویس خبر : انرژی

حفاری‎‌های نفت و گاز ایران در فروردین‌ماه

می متالز - سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری از حفر هفت حلقه چاه نفت و گاز در نخستین ماه امسال خبر داد.
حفاری‎‌های نفت و گاز ایران در فروردین‌ماه

به گزارش می متالز، محمد آل‌خمیس در این باره گفت: از این هفت حلقه چاه، چهار حلقه توسعه‌ای و توصیفی و سه حلقه تعمیری و تکمیلی بوده است. وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۶ متر حفاری از سوی ناوگان این شرکت به ثبت رسید، تصریح کرد: پنج حلقه چاه حفر شده در گستره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو حلقه در قالب پروژه‌ای بوده است.

آل‌خمیس با اشاره اینکه عملیات حفاری در طول سال حتی روزهای تعطیل به صورت شبانه‌روزی استمرار دارد، اظهار کرد: در نخستین ماه امسال در بخش‌های عملیات و پشتیبانی، حفاری یک حلقه چاه ۱۸ روز زودتر از برنامه به پایان رسید.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری گفت: مدت تعیین شده برای تعمیر این چاه نفتی در منطقه آبتیمور از سوی کارفرما ۷۸ روز پیش‌بینی شده بود که ۶۰ روزه محقق و تحویل شرکت متقاضی شد.

وی همچنین در زمینه جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری در مناطق عملیاتی توضیح داد: هم اکنون ۱۳ دکل حفاری در حال جابه‌جایی است که هفت دستگاه برای حفر چاه‌های توسعه‌ای و ۶ دستگاه برای تعمیر چاه‌ها به کار گرفته شده است.

آل‌خمیس با اشاره به پیامدهای ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر در استان خوزستان گفت: آب‌گرفتگی مناطق عملیاتی که دستگاه‌های حفاری استقرار دارد سبب بروز مشکلاتی برای دستگاه‌های حفاری شده است. برنامه‌های امسال شرکت در بخش عملیات حفاری بر محور افزایش بازدهی و متراژ حفاری ترسیم شده که مدیران انتظار دارند محقق شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد