تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۵۹۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

خاموشی کوره شمشی‌ها رونق را از بازار آهن گرفت

خاموشی کوره شمشی‌ها رونق را از بازار آهن گرفت
‌می‌متالز - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت:، خاموش شدن کوره‌های ذوب و فلزات هزینه‌بر هستند و با هر خاموش و روشن شدن آنها، هزینه‌ای را برای تولیدکنندگان فولادی تحمیل می‌کنند که به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارند و موجب مشکلات عرضه در بازار آهن نیز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگار با اشاره به کاهش عرضه و تقاضای شمش در بورس کالا نسبت به قبل گفت: در حال حاضر، مصرف شمش برای تولید مقاطع فولادی به کار می‌رود و به دلیل قطعی برق زمان تولید نمی‌توان تغییری در روند آن ایجاد کنند. از سوی دیگر، خاموش شدن کوره‌های ذوب و فلزات هزینه‌بر هستند و با هر خاموش و روشن شدن آنها، هزینه‌ای را برای تولیدکنندگان فولادی تحمیل می‌کنند که به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارند و موجب مشکلات عرضه در بازار آهن نیز می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع هر سال در فصل‌های تابستان و زمستان مشکلات قطعی برق و گاز داریم و امیدواریم در دولت جدید این موانع رفع شوند؛ چرا که این اتفاق در بازار آهن و فولاد نیز مشکل ایجاد می‌کند. از طرفی، یکی از اصلی‌ترین صنایعی که مورد تحریم ابتدایی قرار گرفت، صنعت فولاد بود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: فولاد، کالایی استراتژیک و اساسی در هر کشوری است که در صنعت و صادرات می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. کشور ایران جزو ۱۰ کشور اصلی تولیدکننده فولاد محسوب می‌شود و صنعت فولاد در داخل کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس، آمریکا تحریمی صد درصدی برای فولاد ایران اعمال کرد و هدف این بود که این صنعت مهم و اقتصادی را محدود و متوقف کنند.

به گفته رستگار، قطعا شخصیتی مانند ترامپ تهدیدی جدی برای کشور به شمار می‌رود؛ اما نشان دادیم برخی اوقات از همین تهدید‌ها می‌توان فرصت‌هایی ایجاد کرد و بر همین اساس در آینده نیز احتمالا همین روند را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس امیدواریم دولت معتدلی در کشور شکل بگیرد؛ چرا که در چند سال اخیر، هزینه زیادی برای تحریم‌ها پرداخت کردیم. ناگفته نماند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید بر روی ۵۵ میلیون تن تولید شکل می‌گرفت؛ اما به دلیل تحریم‌های اعمال شده، نتوانستیم به آن برسیم.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران