تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۱۸۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اروپا برقی نخواهد شد؟

اروپا برقی نخواهد شد؟
‌می‌متالز - رشد فروش خودرو‌های برقی در اروپا متوقف شده است.

به گزارش می‌متالز، قرار است اروپا در کمتر از یک دهه به طور کامل به خودرو‌های الکتریکی روی بیاورد، اما داده‌ها نشان داد که رشد فروش خودرو‌های سازگار با آب‌وهوا در نیمه اول سال متوقف شد.

در عوض، داده‌های انجمن خودروسازان اروپا نشان داد که رشد کلی ۴.۴ درصدی در فروش خودرو‌های جدید در اروپا عمدتاً از خودرو‌های هیبریدی ناشی شده است. فروش هیبریدی‌ها، بدون احتساب پلاگین هیبریدی، با ۲۱ درصد افزایش به بیش از دو میلیون یا نزدیک به ۳۰ درصد از بازار رسید.

فروش خودرو‌های برقی باتری‌دار با ۱.۶ درصد افزایش به ۹۵۴ هزار و ۹۴ دستگاه یا ۱۳.۹ درصد از بازار رسید. خودرو‌های بنزینی با سهم بازار ۳۵.۲ درصدی بزرگ‌ترین بخش باقی ماندند، اما فروش ۱.۵ درصد کاهش یافت. فروش خودرو‌های دیزلی ۷.۹ درصد کاهش یافت. فروش خودرو‌هایی که از پیل سوختی، گاز طبیعی، گاز مایع، سوپر اتانول و سایر سوخت‌ها استفاده می‌کنند، ۶.۹ درصد افزایش یافته است.

خودروسازان اروپایی متعهد شده‌اند که تولید خود را به سمت خودرو‌های برقی باتری‌دار تغییر دهند، اما اخیراً با وجود معرفی مدل‌های بیشتر، از عدم رشد فروش ناامید شده‌اند. توقف جذب مصرف‌کنندگان در حالی رخ می‌دهد که انگیزه‌های دولت برای خرید خودرو‌های برقی در برخی کشور‌ها کاهش یافته و این در حالی است که هنوز مدل‌های اندکی برای افرادی که درآمد متوسطی دارند، وجود دارد که مقرون به صرفه باشند.

انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد: در حالی که فروش کلی در بازار خودروی اروپا در نیمه اول سال به طور متوسط افزایش یافته و به نزدیک به ۶.۹ میلیون دستگاه رسیده، اما به طور قابل‌توجهی کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که حدود ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو در نیمه اول سال ۲۰۱۸ در اروپا فروخته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده