تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۴۶۲۴۸
سرویس خبر : اجتماعی

فوری/ آغاز واریز نقدی به حساب بازنشستگان امروز ۳۰ تیر

فوری/ آغاز واریز نقدی به حساب بازنشستگان امروز ۳۰ تیر
‌می‌متالز - واریز نقدی به حساب بازنشستگان از امروز ۳۰ تیر آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، بنابر اخبار واصله از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق تیرماه بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق از عصر امروز در تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

مستمری تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی با چند روز تاخیر در حال وایز شدن است؛ ظاهراً حقوق بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، به جای بیست و یکم ماه، در روز ۲۸ واریز شده است.

با این حال، مسئله مهم دیگر، عدم واریز یک میلیون تومان علی الحساب متناسب‌سازی است که ظاهراً قرار بود تا زمان صدور احکام متناسب‌سازی و اجرایی شدن آن، هر ماه به حساب همه بازنشستگان واریز شود. قبل از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، سه میلیون تومان به عنوان علی الحسابِ سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد، اما در تیرماه علیرغم انتظار بازنشستگان، دیگری خبری از پرداخت نشد.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از عدم واریز علی الحساب متناسب‌سازی گفت: چرا مشخص نمی‌کنند احکام متناسب‌سازی چه زمانی صادر می‌شود؛ مگر قرار نبود از اول فرودین برای همه بازنشستگان کشور اجرایی شود؟

او اضافه می‌کند: حداقل این یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان می‌ریختند تا کمی از بار اهمال و کوتاهی‌شان کم شود.

وام ضروری ۳۰ میلیونی بازنشستگان کارگری

ثبت‌نام اولین مرحله وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، اوایل تیرماه از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شد که طی این مرحله برای ثبت‌نام بازنشستگان ۴۰ هزار سهمیه در نظر گرفته شد.

براساس آنچه مدیران کانون‌های بازنشستگی اعلام کرده‌اند، قرار است بعد از پنجم مردادماه، واریزی این وام‌ها به حساب بازنشستگان صورت گیرد.

هنوز زمان ثبت نام دور بعدی وام ضروری بازنشستگان مشخص نیست و در آینده از طریق تامین اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده