تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بخوانیم از رشد بیمه پاسارگاد؛

سود خالص "بپاس" نزدیک به مرز یک هزار میلیارد تومان قرار گرفت

سود خالص
‌می‌متالز - درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت به ۳ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رسید و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های بیمه‌ای "بپاس" نیز ۴۴ درصد زیاد شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبت شده ۹۵۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۶ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۳ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ توانست از فروش حق بیمه صادره خود، ۲ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ البته حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از درآمد حق بیمه صادره "بپاس" صرف حق بیمه اتکایی واگذاری شده است.

درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت به ۳ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رسید و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های بیمه‌ای "بپاس" نیز ۴۴ درصد زیاد شده است. در مجموع بیمه پاسارگاد توانست از فعالیت ۳ ماهه سال ۱۴۰۳ خود، ۸۷۰ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۲ حدود ۲۸ درصد افزایش‌یافته است.

سود خالص
شرکت بیمه پاسارگاد در این دوره ۳ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۸۹۴ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۳ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی و افزایش سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی ۳ ماهه سال ۱۴۰۳ به سود عملیاتی، سود خالص ۳ ماهه ۱۴۰۳ شرکت بیمه پاسارگاد به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان فصل بهار، بالغ بر ۹۰۹ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

سود خالص
حاشیه سود ناخالص در این دوره ۳۶ و حاشیه سود خالص ۳۸ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آنها توجه شود.

"بپاس" در پایان خردادماه که دوره ۳ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت یک هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان سود انباشته شده است که کمتر از دوره مشابه سال گذشته است.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "بپاس" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۱۲۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شده‌ی هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۱۰۷ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، صورت سود و زیان شرکت بیمه پاسارگاد را ملاحظه می‌فرمایید.

سود خالص
منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید