تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۷۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه:

طرح مقاوم‌سازی ارزی به مجلس ارائه می‌شود

طرح مقاوم‌سازی ارزی به مجلس ارائه می‌شود
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر ما قوانینی در حوزه‌های مختلف داریم که این قوانین به شدت دست و پای تولید را می‌بندد. این موارد باید در قالب اصلاح ساختار بودجه و وظایف و تکالیف مجلس مورد اصلاح قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، با اشاره اصلاحات ساختاری بودجه در مجلس، بیان کرد: در رابطه با اصلاح ساختار بودجه اقدامات خوبی در مجلس قبل صورت گرفت که البته این اقدامات کامل نبود و رهبری هم خیلی از این موضوع رضایت نداشتند و گفتند آن اقدامی که باید در راستای اصلاح ساختار بودجه انجام می‌شد، صورت نگرفته است.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون برنامه بودجه کمیسیون قوی‌تری از قبل شده است، ادامه داد: انشاالله با در نظر گرفتن نگاه کمیسیون برنامه و بودجه بتوانیم اتفاقات خوبی را در رابطه با اصلاح ساختار بودجه در دوره جدید مجلس رقم بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس در دوره جدید باید به سمت تنقیح قوانین حرکت کند ادامه داد: در حال حاضر ما قوانینی در حوزه‌های مختلف داریم که این قوانین به شدت دست و پای تولید را می‌بندد و این موارد باید در قالب اصلاح ساختار بودجه و وظایف و تکالیف مجلس مورد اصلاح قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین یکی از اقدامات مهم که باید کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس آن را مد نظر خود قرار دهد؛ اصلاح آیین نامه داخلی مجلس است. در حال حاضر فرآیند قانون گذاری فرآیندی پیچیده و زمانبر شده که باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید نسبت به گذشته مقداری چابک‌تر عمل کند، ادامه داد: با این حال از ۲ الی ۳ هفته دیگر طرح‌ها ارائه شده به صحن علنی مجلس بارگذاری خواهد شد. همچنین طرح مقاوم‌سازی ارزی مجدداً به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده