تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۷۷۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین افتتاح مرکز داده شرکت ایریسا عنوان کرد؛

سرمایه‌گذاری و گام بلند فولاد مبارکه در مسیر نوآوری و تحول دیجیتال

سرمایه‌گذاری و گام بلند فولاد مبارکه در مسیر نوآوری و تحول دیجیتال
‌می‌متالز - فاز اول مرکز داده فلاطوری شرکت ایریسا روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه با حضور مدیرعامل و معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، مدیرعامل شرکت ایریسا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان و جمعی از دیگر متخصصان این حوزه افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در این آیین گفت: نوآوری بیش از هر چیز در ادامه روند پرقدرت پیشرفت ایریسا تعیین‌کننده است؛ چراکه فناوری اطلاعات بیشتر از هر صنعتی دست‌خوش تغییرات جدید و جدی است و نوآوری در این زمینه یک بخش بسیار مهم است.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم به حرمت خون امام حسین (علیه‌السلام) همه مسلمانان و مظلومان عالم به‌ویژه مظلومان فلسطین را نجات دهد.

تأثیر صنعت فناوری اطلاعات در همه کسب‌وکار‌ها انکارناپذیر است

وی در ادامه، با بیان اینکه فناوری اطلاعات صنعتی پویا و پرتحول در اقتصاد جهانی است، اظهار کرد: صنعت فناوری اطلاعات اقتصاد بزرگ و پررونقی را به خود اختصاص داده است. امروزه شاهد تحولات زیاد و به‌روزی در این صنعت هستیم و تأثیر این مقوله در همه کسب‌وکار‌ها انکارناپذیر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه پردازش و انتقال سریع اطلاعات به‌عنوان زیربنای فناوری اطلاعات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: صنعت فناوری اطلاعات زیربنای اثرگذاری در اقتصاد جهانی است و کاربرد هوشمندانه اطلاعات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن می‌تواند موجب پیروزی در رقابت‌های سنگین جهانی در صنایع مختلف شود.

وی ادامه داد: اساساً وقتی صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که کسانی در عرصه‌های اقتصادی موفق‌اند که در حوزه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هم‌زمان با رشد صنعت خود، فناوری اطلاعات را نیز مورد توجه ویژه قرار داده‌اند.

ایریسا یک شرکت پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات است و باید با راهکار‌های فناورانه با قدرت بیشتری پیش برود

طیب‌نیا با بیان اینکه می‌توان از شرکت ایریسا به‌عنوان شرکت پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات یاد کرد، افزود: شرکت ایریسا شرکتی متعالی است که از مدل فولاد مبارکه استخراج شده و سپس تکثیر شده و رشد یافته و گام‌های خوبی در مسیر پیشرفت و نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات برداشته است.

وی با بیان اینکه شرکت ایریسا از بدو تأسیس همواره سعی داشته از آخرین فناوری‌های روز دنیا و نخبگان این حوزه که اغلب در خود مجموعه رشد کرده و بالا آمده‌اند، استفاده کند گفت: این شرکت نقش بسزایی در پیشبرد اهداف صنعت فولاد کشور و نه‌فقط فولاد مبارکه داشته است و البته ظرفیت بیشتری نیز دارد که می‌تواند با ارائه راهکار‌های نوین و فناورانه در حوزه فناوری، از آنها بهره ببرد. انتظار ما از این شرکت آن است که با این رویکرد، به‌عنوان یک مجموعه موفق، در حوزه فناوری اطلاعات، تحول دیجیتال، هوشمندسازی و به‌ویژه هوش مصنوعی، حرف برای گفتن داشته باشد و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: نوآوری بیش از هر چیزی در ادامه روند پرقدرت پیشرفت ایریسا تعیین‌کننده است؛ چراکه فناوری اطلاعات بیشتر از هر صنعتی دست‌خوش تغییرات جدید و جدی است و نوآوری در این زمینه یک بخش بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه عوامل زیادی در زمینه نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات نقش دارد، اضافه کرد: مطالعه و مقالات نشان می‌دهد که نیروی انسانی نخبه، اشتراک‌گذاری ارتباطات، فضای کسب‌وکار و… در زمینه نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات تأثیرگذار است؛ اما زیرساخت و مشتری دو مقوله اصلی است که نوآوری خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین انتظار داریم ایریسا در این زمینه با جدیت ورود کند.

باید در شرکت ایریسا به‌صورت ملموس شاهد نوآوری باشیم

طیب‌نیا با بیان اینکه امسال باید در شرکت ایریسا شاهد نوآوری به‌صورت ملموس باشیم، گفت: این شرکت در حال حاضر زیرساخت‌های لازم را دارد و باید برای جذب مشتریان با انتظارات مختلف برنامه داشته باشد؛ چراکه تنها همکاری با فولاد مبارکه منجر به پیشرفت این شرکت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جذب مشتریان داخلی و خارجی باید در دستور کار ایریسا باشد، ادامه داد: رویکرد ایریسا در حوزه تقویت زیرساخت‌ها و روند روبه‌رشد باید ادامه داشته باشد؛ چراکه امروز بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری اطلاعات در حال شکل گرفتن است و اگر ما در فولاد مبارکه می‌گوییم می‌خواهیم ۲۰ درصد از درآمد خود را از کسب‌وکار‌های جدید به دست آوریم، به این معناست که نگاه ما به ایریسا جدی است.

طی چند سال آینده درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه از درآمد این شرکت بیشتر خواهد شد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به‌عنوان مثال، می‌خواهیم شرکت ایریسا نقش بسزایی در ۳۰۰ همت درآمد فولاد مبارکه در چشم‌انداز ۱۴۱۰ داشته باشد و درآمد آن رو به افزایش باشد. باید توجه داشت که قطعاً طی سال‌های آینده، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه از درآمد این شرکت در حوزه تولید بیشتر خواهد شد.

باید استراتژی درآمدزایی در دستور کار ایریسا قرار گیرد

وی تأکید کرد: ما به هیچ‌یک از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه اجازه خرید ساختمان ندادیم؛ درحالی‌که برای ایریسا در بهترین نقطه شهر ساختمان خریداری شد و از سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت حمایت کردیم؛ چراکه ما به ایریسا نگاه کسب‌وکاری و درآمدزایی داریم و ازاین‌رو استراتژی‌های ایریسا باید با این رویکرد نوشته و اجرایی شود.

طیب‌نیا گفت: ما هزینه‌های زیرساخت این مرکزِ داده را تأمین کردیم و در حال حاضر ۴ رک راه‌اندازی شده؛ اما باید هزینه‌های توسعه و تکمیل این مرکز داده با درآمد‌های حاصل از آن تأمین شود و حتی به ۲۰۰ رک برسد.

وی تصریح کرد: ایریسا به فولاد مبارکه خدمات می‌دهد، اما در عین حال باید به آن به‌عنوان یک کسب‌وکار نگاه شود، زیرا فولاد مبارکه به‌عنوان صنعتی بزرگ در حوزه تحول دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده تا پیشرو باشد و ایریسا باید هم‌راستا با این هدف، کسب‌وکار خود را پیش ببرد و درآمدزایی کند.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه: مرکز داده ایریسا لازمه همه حرکت‌های تحولی آینده این شرکت است

محمد ناظمی‌هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه افتتاح فاز یک مرکز داده شرکت ایریسا گفت: امروز مرکز داده شرکت ایریسا به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه‌هایی که در آینده داریم افتتاح شد و این امر هم‌زمان با سالروز افتتاح این شرکت رخ داد.

وی با بیان اینکه نوآوری به‌ویژه در دنیای کسب‌وکار امروز جوهره همه کارهاست گفت: خود فناوری اطلاعات حوزه‌ای است که نوآوری در آن حرف اول را می‌زند؛ اما دائماً تکنولوژی‌ها تغییر می‌کنند و عمر نوآوری‌ها نیز به همان میزان کوتاه است؛ بنابراین هر موضوع جای خود را به مدل جدی‌تری می‌دهد. بر همین اساس، یکی از حوزه‌های جدی در کسب‌وکار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای فناوری ارتباطات و اطلاعات مربوط به فضای مرتبط با داده است و در این بین یکی از مهم‌ترین مباحث به نگهداری داده مربوط می‌شود. داده‌هایی که باید به شکل مناسبی پردازش شوند. زیرساخت مفاهیمی که امروزه در دنیا از آنها با عنوان تحول دیجیتال و هوش مصنوعی یاد می‌شود «داده» است؛ زیرساخت‌هایی که لازمه همه حرکت‌های تحولی آینده از جمله برای شرکت ایریساست. ایریسا علاوه بر اینکه خود یک کسب‌وکار جدی در این حوزه است و قابلیت توسعه برای خلق ارزش را دارد، پشتیبانی‌کننده کسب‌وکار و فرآیند‌های اصلی فولاد مبارکه نیز هست.

مدیرعامل شرکت ایریسا در آیین افتتاح مرکز داده این شرکت: راه‌اندازی مرکز داده ایریسا، حاصل حمایت، تدبیر و هوشمندی مدیریت فولاد مبارکه است

اکبر گل‌بو، مدیرعامل شرکت ایریسا نیز در آیین افتتاح مرکز داده ایریسا که با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه و با همکاری شرکت ایریسا به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این مرکز هم‌زمان با شروع سی‌و‌سومین سال فعالیت ایریسا و ظرف کمتر از ۱۵ ماه به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص اقداماتی که برای راه‌اندازی این مرکز صورت گرفته، گفت: از سال‌ها پیش، نیاز به راه‌اندازی مرکز داده‌ای که خدمات لازم را به گروه فولاد مبارکه دهد احساس شد و در ادامه ایریسا مأمور شد تا این اقدام را به سرانجام برساند.

مدیرعامل شرکت ایریسا با بیان اینکه به‌کارگیری و توجه به اسناد پدافند غیرعامل منجر به کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی و ارتقای پایداری می‌شود، ادامه داد: در این اسناد، مراکز به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ مراکز داده حیاتی که بیشتر به زیرساخت‌های حیاتی برمی‌گردد و منشأ ملی دارد؛ مراکز داده حساس که منطقه و استان را دربرمی‌گیرد و مراکز داده مهم در سطح یک استان را پوشش می‌دهد. در این دسته از مراکز، مرکز داده اصلی طراحی می‌شود که معمولاً در محل کارخانه است. همچنین مرکز داده بحران را داریم که معمولاً به‌صورت کانکس فعال است و مرکز پشتیبانی نیز بخش دیگری از مراکز حساس است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی اولیه مرکز داده مربوطه اعتبار مناسبی هزینه شده است افزود: ما تأییدیه سازمان پدافند غیرعامل را دریافت کرده‌ایم که دو سال اعتبار دارد و باید به این مورد توجه داشته باشیم.

گل‌بو با بیان اینکه شرکت‌های گروه برای انتقال سرور‌ها به این مرکز داده باید برنامه‌ریزی داشته باشند، ادامه داد: ظرفیت فاز دوم مرکز داده فلاطوری ۸۰ رک است و برای فاز سوم نیز ۱۰۰ رک پیش‌بینی‌شده و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که تا پایان سال ۱۴۰۴ این ۲ فاز در صورت تأمین اعتبار بهره‌برداری شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت بی‌دریغ، مدبرانه و هوشمندانه فولاد مبارکه از شرکت‌های گروه و به‌ویژه شرکت ایریسا، گفت: امروز ایریسا ۸۰۰ نیروی نخبه و چهار شرکت زیرمجموعه دارد که برای ما افتخاری بزرگ است و ایریسا به اذعان دوستان وزارت ارتباطات در کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت ایریسا این شرکت را هایپر مارکت فناوری اطلاعات کشور دانست و گفت: هیچ خدمتی در حوزه فناوری اطلاعات نیست که ایریسا نتواند به صنعت کشور ارائه دهد و چنین شرکتی در کشور نداریم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی اولین دیتاسنتر بخش خصوصی توسط ایریسا

محمد اطرج، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان نیز در حاشیه افتتاح فاز اول مرکز داده شرکت ایریسا اظهار کرد: در بحث زیست‌بوم تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال، فناوری‌های نوینی داریم که یکی از آنها رایانش ابری است. از سویی باید توجه داشت که لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال داشتن زیرساخت مناسب ذخیره‌سازی داده است که شرکت ایریسا اولین دیتاسنتر بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد. این امر کمک شایانی به همه مباحث دیگر می‌کند؛ چراکه وقتی وارد حوزه تحول دیجیتال می‌شویم، یکی از مسائل مهم، حجم زیاد داده است.

طراح و مدیر پروژه مرکز داده شرکت ایریسا: مرکز داده شرکت ایریسا در ۳ فاز و جمعاً با ۲۰۰ رک بهره‌برداری می‌شود

محمدجواد بابایی، طراح و مدیر پروژه مرکز داده شرکت ایریسا نیز در حاشیه افتتاح فاز اول مرکز داده شرکت ایریسا اظهار کرد: مرکز داده شرکت ایریسا با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه به‌منظور تجمیع داده‌های شرکت‌های گروه فولاد مبارکه و دیگر صنایع افتتاح شد. این مرکز دارای سه فاز است که فاز اول ۲۰ رک، فاز دوم ۸۰ رک و فاز سوم دارای ۱۰۰ رک است و در مجمع این پروژه در ۳ فاز و جمعاً ۲۰۰ رک به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیر کسب‌وکار شبکه و زیرساخت شرکت ایریسا: امکان تجمیع اطلاعات شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در فضایی با امنیت بالا فراهم شد

احسان حشمت‌نژاد، مدیر کسب‌وکار شبکه و زیرساخت شرکت ایریسا نیز در حاشیه افتتاح فاز اول مرکز داده شرکت ایریسا اظهار کرد: تاکنون به‌منظور ایجاد دیتاسنتر از سوی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری‌های پراکنده‌ای انجام شده و مراکزی اغلب غیراستاندارد و دارای اشکال در فرآیند ساخت و نگهداری ایجاد شده بود؛ اما با راه‌اندازی مرکز داده شرکت ایریسا در فضایی با امنیت بالا و زیرساخت‌های لازم، امکان تجمیع این داده‌ها در سرویس پشتیبانی اطلاعات فراهم شد.

شایان‌ ذکر است پس از برگزاری آیین افتتاح مرکز داده فلاطوری ایریسا کارگاه تخصصی با موضوع «پردازش ابری و روند‌های جهانی» نیز با حضور متخصصان داخلی این حوزه برگزار شد.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده
همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند یا از سر نقد وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول دارند/ موفقیت بنده و دولت آینده، منوط به پایبندی به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و عمل به قانون برنامه توسعه است/ تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از تنگنا‌های پیش‌رو عبور کنیم
دکتر پزشکیان در مراسم تنفیذ دوره چهاردهم ریاست جمهوری:

همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند یا از سر نقد وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول دارند/ موفقیت بنده و دولت آینده، منوط به پایبندی به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و عمل به قانون برنامه توسعه است/ تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از تنگنا‌های پیش‌رو عبور کنیم