تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۷۹۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
داده‌های دولتی نشان داد؛

افزایش رکود اقتصادی آمریکا به ۲۵ درصد

افزایش رکود اقتصادی آمریکا به ۲۵ درصد
‌می‌متالز - سفارشات کارخانه‌ای ایالات‌متحده در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت و احتمال رکود اقتصادی آمریکا از ۱۵ به ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، داده‌های دولتی نشان داد که سفارش‌های جدید برای کالا‌های تولیدی ایالات‌متحده در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت، اما هزینه‌های تجاری برای تجهیزات همانطور که در ابتدا برآورد می‌شد، ثابت بود.

اداره سرشماری وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که سفارشات کارخانه پس از کاهش ۰.۵ درصدی در ماه مه، ۳.۳ درصد کاهش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که سفارشات کارخانه‌ها ۲.۹ درصد کاهش یابد.

نتایج دولتی این کشور همچنین گزارش داد که سفارش‌های کالا‌های سرمایه‌ای غیردفاعی به استثنای هواپیما، که به عنوان معیاری برای برنامه‌های هزینه‌های تجاری برای تجهیزات در نظر گرفته می‌شود، در ماه ژوئن ۰.۹ درصد افزایش یافته که اندکی نسبت به یک درصد گزارش شده در ماه گذشته کاهش یافته است. سفارشات کالا‌های سرمایه‌ای غیردفاعی ۲۲.۵ درصد به جای ۲۲.۴ درصد کاهش یافته است.

اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس احتمال رکود اقتصادی ایالات‌متحده در سال آینده را از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش دادند.

هفته گذشته در حالی به پایان رسید که داده‌های مشاغل ایالات‌متحده نشان می‌داد که استخدام در ماه جولای به طور قابل‌توجهی کند شده است و بیکاری به بالاترین میزان در سه سال اخیر رسیده است، که نگرانی‌ها را در مورد کندی رشد افزایش داده و این نگرانی را ایجاد می‌کند که فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌های بهره بیش از حد منتظر مانده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین