تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۸۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو جدید ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

لزوم کاهش مداخله دولت‌ها در بورس/ با انتخاب وزیر اقتصاد جدید برای رفع چالش‌های بازار سرمایه راهکار‌های مدونی ارائه می‌کنیم

لزوم کاهش مداخله دولت‌ها در بورس/ با انتخاب وزیر اقتصاد جدید برای رفع چالش‌های بازار سرمایه راهکار‌های مدونی ارائه می‌کنیم
‌می‌متالز - هادی محمدپور، عضو ناظر در شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه مداخلات دولت در بورس باید کاهش یابد، اعلام کرد: بازار سرمایه متشکل از تعداد زیادی سهامدار است که هر کدام با چشم‌اندازی متفاوت وارد این بازار شده‌اند لذا نباید اجازه داد با مداخلات بی‌دلیل دولت‌ها و در اثر برخی تصمیم‌گیری‌ها، سرمایه‌های مردم لطمه ببیند.

به گزارش می‌متالز، «هادی محمدپور» که به تازگی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار برگزیده شده، درباره برنامه‌های خود برای حمایت از توسعه بورس، گفت: به طور قطع با انتخاب و معرفی وزیر اقتصاد جدید، جلساتی به منظور بررسی مشکلات و چالش‌های موجود بورس برگزار و راهکار‌های مدونی ارائه خواهد شد.

او گفت: رفع مشکلات و مسائل بورس به رسیدگی بیشتر وزیر اقتصاد و پیگیری اعضای ناظر مجلس در شورای عالی بورس و کمیسیون اقتصادی نیاز دارد. عضو ناظر در شورای عالی بورس تاکید کرد: به طور قطع برای بهبود شرایط بورس با همفکری وزیر اقتصاد جدید و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

او در عین حال تاکید کرد: البته تا زمانی که وزیر اقتصاد جدید مستقر نشود و سیاست‌های خود را اعلام نکند، نمی‌توانیم تصمیمات و اقدامات حمایتی دقیقی را اعلام کنیم.

محمدپور با بیان اینکه کمک به حفظ سرمایه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، اصل اساسی و مهم در تصمیم‌گیری‌ها برای بازار سرمایه است، افزود: بورس با وجود همه مشکلات موجود در اقتصاد ایران تاکنون بسیار موفق عمل کرده است. البته امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های درست در نهاد‌های دیگر و کاهش مداخله دولت، شاهد رونق بازار سرمایه در آینده‌ای نه چندان دور باشیم.

او در پایان تاکید کرد: سازمان بورس یک نهاد غیردولتی است که باید بتواند کار‌ها و اقدامات لازم برای اداره بازار سرمایه را به شکل خود انتظام و بدون ایجاد محدودیت، انجام دهد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین