تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوین خبر داد:

تشکیل بانک توسعه آذربایجان در دستور کار مجمع نمایندگان استان

تشکیل بانک توسعه آذربایجان در دستور کار مجمع نمایندگان استان
‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تلاش اعضای این مجمع برای پیگیری" تشکیل بانک" توسعه آذربایجان در دوره فعلی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا نوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به اهداف طرح تشکیل "بانک توسعه آذربایجان گفت: طرح تشکیل بانک توسعه آذربایجان که پیش از این نیز مطرح بود مجددا در دستور کار نمایندگان استان قرار خواهد گرفت تا به عنوان پشتوانه مالی اعتباری توسعه زیربنایی و جهشی، آذربایجان فعالیت خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد، متاسفانه بالغ بر ۹۰ درصد منابع بانکی درآمدی و پولی استان در مرکز و نظام بانکی کشور متمرکز می‌شود و تنها ۱۰ درصد از این منابع در داخل استان رسوب می‌کند و آذربایجان شرقی همواره برای تامین منابع مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌محور ناگزیر از پیگیری تخصیص اعتباراتی است که باید از مرکز تامین شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تشکیل بانک توسعه آذربایجان را زمینه‌ساز خوداتکایی مالی استان و همچنین بستری برای توسعه جهشی آذربایجان از مسیر درآمد‌های مالیاتی و پولی دانست و از پیگیری جدی مجمع نمایندگان استان برای تحقق آن از طریقدولت و مجلس خبر داد

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده