تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۸۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد کیست؟

همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد کیست؟
‌می‌متالز - عبدالناصر همتی دارای سوابق متعددی در حوزه‌های اقتصادی، بانکی، و مدیریتی در ایران است.

به گزارش می‌متالز، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

عبدالناصر همتی نیز به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

عبدالناصر همتی یک اقتصاددان، سیاستمدار و بانکدار ایرانی است. او در سال ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ، همدان متولد شد. همتی دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و در طول دوران حرفه‌ای خود در بخش‌های مختلف اقتصادی و مالی ایران فعالیت داشته است.

او از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز در پست‌های مهم دیگری همچون رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سفیر ایران در چین فعالیت کرده بود.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۴۰۰، همتی به عنوان یکی از نامزد‌های اصلاح‌طلب شرکت کرد، اما در نهایت به عنوان نفر سوم در این انتخابات قرار گرفت.

برخی دیگر از سوابق او عبارتند از:

مدیرعامل بانک ملی ایران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵): همتی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران، بزرگ‌ترین بانک تجاری ایران، فعالیت کرد. او در این دوره به ارتقای سیستم بانکی و بهبود عملکرد مالی بانک پرداخت.

استادیار دانشگاه تهران: همتی علاوه بر فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی، به تدریس در دانشگاه تهران نیز مشغول بوده و به تربیت نسل‌های جدیدی از اقتصاددانان پرداخته است.

عضویت در هیات مدیره بانک‌های مختلف: همتی در طول دوران فعالیت خود عضو هیات مدیره چندین بانک و مؤسسه مالی دیگر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده