تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۴۵۰
کد خبر: ۳۴۸۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

دو مجروح در انفجار کارخانه تاتا استیل در ولز

می متالز - گروه های امداد و نجات اضطراری پس از انفجار در بزرگترین کارخانه فولادسازی بریتانیا در بندر تالبوت حضور یافتند.
دو مجروح در انفجار کارخانه تاتا استیل در ولز

به گزارش می متالز به نقل از گاردین، در انفجاری که بزرگترین فولاد ساز بریتانیا را لرزاند، آسمان شب را روشن کرد و مردم را تا 15 مایل از خواب بیدار کرد، دو نفر زخمی شدند.

ساکنان نزدیک تاتا استیل در پورت تالبوت گفتند که خانه هایشان در ساعات اولیه جمعه با نیروی انفجار لرزید.

تصور می شود که مبدا انفجار قطار حامل مواد مذاب به کارخانه بوده است. دو نفر از کارکنان به دلیل ریختن آهن مذاب آسیب دیدند.

استفان کینوک، نماینده مجلس نمایندگان گفت: این حادثه نگرانی های جدی را درمورد ایمنی سایت کارخانه افزایش داده است. حادثه می توانست بسیار بدتر از این باشد.

وی توییت کرد: مثل همیشه از خدمات اضطراری به خاطر پاسخ سریع و موثرشان تشکر می کنیم."کینوک از تاتا درخواست بازرسی ایمنی کرد."

تاتا استیل توییت کرد: "ما آسیب جزیی دو نفر از کارکنان را به دلیل ریختن مواد مذاب تایید می کنیم. آتش تماماً خاموش و مهار شده و تحقیقات کامل آغاز شده است."

تاتا سپس اضافه کرد: "بندر تالبوت اکنون باز شده و رفت آمد عادی است و ما در حال بررسی آسیب های احتمالی هستیم."

چندین نور شدید و درخشان در ویدیوی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده دیده می شود. خدمات اورژانسی از جمله امدادگران پزشکی و آتش نشانان پس از موج  تماس هایی که حدود 3:35 صبح شروع شدند، به محل رفتند.

پلیس جنوب ولز گفت که دو نفر در این حادثه صدمه دیده اند و به مردم محلی توصیه کرد تا از حضور در منطقه خودداری کنند.

نیروهای نجات می گویند: سرویس های اضطراری در صحنه باقی مانده اند و  ما تمامی کارکنان را بررسی کرده ایم،  تنها دو نفر دچار جراحات جزئی شده اند.

"نشانه های اولیه نشان می دهد که منبع انفجار قطاری بوده است که فلز مذاب را به سایت کارخانه حمل می کرد. انفجار باعث آتش سوزی های کوچک شد و به برخی از ساختمان ها در سایت آسیب رساند اما در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است.

"خدمات آتش نشانی و نجات جنوب غربی به ما اطلاع داده اند که نیازی به نگرانی در مورد تأثیرات خطرناک ناشی از دود آتش نیست. این مرکز اعلام کرد بزرگراه M4 همچنان باز است."

ساکنان می گویند به دلیل انفجار دچار شوک شده اند. لنس دیویس، که در بالاترین نقطه در شهر زندگی می کند، گفت که این یک معجزه بود که هیچکس کشته نشد. وی به بی بی سی گفت: "من صبح امروز با صدایی شبیه رعد از خواب بیدار شدم. یک حباب نارنجی رنگ بزرگ از شعله در آسمان بود، یک ابر قارچی شکل و بزرگ. همه جارا روشن کرد."

در سال 2001، در اثر انفجار در کارخانه، سه مرد کشته و 12 تن زخمی شدند و سپس کارخانه توسط کوراس خریداری شد. مردم محلی با  شنیدن خبر انفجاری دیگر بسیار نگران شدند.

سخنگوی تاتا استیل گفت: "مدت کوتاهی پس از ساعت 3:30 امروز، در سایت کارخانه ما در بندرتالبوت حادثه ای اتفاق افتاد که شامل ریخته شدن آهن مذاب بود. دو نفر از کارمندان ما دچار ضایعات جزئی شدند و هر دو پس از درمان مرخص شدند."

"انفجار منجر به چند آتش سوزی شد که توسط سرویس های اضطراری شرکت و حمایت نیروهای سرویس آتش نشانی و سرویس امداد ولز غربی خاتمه یافت. پلیس و آمبولانس نیز در محل حضور داشتند. ما در حال حاضر در مورد علت حادثه تحقیق می کنیم و به دنبال کاهش تاثیرات این حادثه هستیم."

آلون کنز  استاندار ایالت ولز، گفت: "آرزوی بهبودی سریع برای کسانی که در حادثه صبح امروز در بند تالبوت زخمی شده اند  را دارم و از خدمات اورژانس برای پاسخ سریع آنها تشکر می کنم. تاتا استیل اروپا  باید به نگرانی های  امنیتی ناشی از این حادثه و اطمینان از رفاه کارکنان و ساکنان محلی و مناطق اطراف کارخانه اهمیت داده و آنها را  مورد توجه قرار دهد."

یک سخنگوی اتحادیه کارگری گفت که نمایندگان آنها در جلسات فوری در تاتا استیل حضور خواهند داشت. وی افزود: "ما خوشحالیم که هیچ آسیب جدی وجود ندارد. مهم است که تدابیر مناسب  با توجه به درسی که از حادثه گرفتیم اتخاذ شده و تغییرات لازم اجرا گردد."  

ترجمه: تکتم زاهدی فر

منبع: می متالز
عناوین برگزیده